Був розроблений перший автомобіль Volkswagen ("Фольксваген"), що дослівно в перекладі з німецької значить "народний автомобіль" (історія Volkswagen).
 

В 1934 році Фердинанд Порше (Ferdіnand Porsche), відомий німецький конструктор (засновник всесвітньо відомої німецької автомобільної компанії Porsche AG), одержав замовлення від націонал-соціалістського уряду Німеччини на розробку сучасного легкового автомобіля.

І вже в 1935 році такий автомобіль був розроблений. Він одержав назву Volkswagen ("Фольксваген"), що дослівно в перекладі з німецької значить "народний автомобіль". Після дворічних випробувань в 1937-му була запущена серія VW30, а до 1938 автомобіль отримав знайомий багатьом поколінням зовнішній вигляд.

Через зовнішню подібність із жуком журналісти дали Volkswagen VW30 прізвисько Beetle. Пізніше воно стало назвою машини.

Volkswagen відразу оцінили конструктори, інженери й водії. Про нього заговорили, з'явилися численні публікації, в 1938 році в статті New York Tіmes Volkswagen охрестили за зовнішню подібність "жуком". Це прізвисько настільки прижилося, що стало візитною карткою автомобіля.

Для виробництва "народного автомобіля" 26 травня 1938 року в місті Вольфсбургу почалося будівництво найбільшого європейського автозаводу Volkswagen. Але війна, що насувалася, перешкодила налагодити випуск цього автомобіля. Їх була зроблена всього дюжина. Автомобіль дуже подобався фашистським бонзам. На ньому із задоволенням роз'їжджав сам Гітлер.

Під час війни завод Volkswagen був переорієнтований на виробництво військової техніки. Такий, як легковий всюдихід Kubelwagen (type 82).

Під час Другої Світової війни роботи з будівництва Volkswagen були припинені, а недобудований завод перепрофільований на виробництво військової продукції.

Після закінчення війни підприємство потрапило під контроль англійців, у чиїй зоні окупації перебував Вольфсбург. Восени 1945-го англійські влади передали заводу замовлення на 20 тисяч автомобілів. Але тільки майже через десять років почалося серійне виробництво автомобіля в його первісній модифікації.

В 1947-му Volkswagen був виставлений на експортному ярмарку в Ганновері й привернув до себе велику увагу. Завод одержав перше закордонне замовлення з Голландії на тисячу автомобілів, а в 1948 стали надходити замовлення зі Швейцарії, Бельгії, Швеції й інших країн.

У січні 1948-го змінилося керівництво Volkswagen, його генеральним директором став Генріх Нордхофф, представник нового покоління німецьких технократів. Оновлене керівництво складалося з дипломованих інженерів, що володіли міжнародним досвідом роботи на автозаводах і вміли нестандартно мислити.

З їхнім приходом автомобіль був удосконалений і модернізований. В 1949 році почали випускатися моделі з новими типами кузова - кабріолет і лімузин. У серійному виробництві устаткування салону стало більше комфортабельним, вироблялася установка частково синхронізованого двигуна.

Була налагоджена мережа автосервісу й технічних станцій по обслуговуванню автомобіля. Постійно велася робота із західними клієнтами. Volkswagen створив потужну мережу збуту автомобілів.

Експорт автомобіля, що одержав світова популярність, до кінця 1948-го склав близько 50 тисяч машин, на внутрішньому ринку було продано близько 15 тисяч.

До цього часу завод звільнився від союзницького контролю англійців, і 6 вересня 1949 року Volkswagen був повністю переданий Федеративній Республіці Німеччина.

Почався новий етап розвитку заводу, що, насамперед , був відзначений інтенсивним нарощуванням виробництва й збільшенням збуту.

ДО 1950 року було випущено 100 тисяч автомобілів, до 1951-го - 500 тисяч машин, а 5 серпня 1955-го відбулася урочиста церемонія з нагоди випуску мільйонного Volkswagen. Девізом цього часу в житті німців стає популярна фраза, пов'язана з Volkswagen, - "Він член моєї родини".

Перевірена роками надійність і доступна ціна машини підсилили експортні можливості автомобіля. Volkswagen продається вже в 150-ти країнах світу. З'являються дочірні фірми за рубежем - в 1953-му у Бразилії, в 1956-му у ПАР, в 1957-му в Австралії, в 1964-му у Мексиці (тут з 1998 року випускається "жук", що став справжнім хітом сезону в голлівудських зірок) і інших країнах.

Першою модифікацією стандартного Volkswagen-1200 в 1955 році стало спортивне купе Karmann-Ghіa, марка якого була складена з назв фірм, що його створили: кузов проектувала італійська компанія Ghіa, а збирався він на німецькій кузовній фірмі Karmann в Оснабрюку. В 1961 році програма поповнилася новим Volkswagen-1500 з кузовом седан і двигуном збільшеного робочого обсягу, на базі якого випускалися чергові виконання купе й кабріолета Karmann-Ghіa.

В 1965 році Volkswagen викупила в компанії Daіmler-Benz ("Даймлер-Бенц") фірму Audі, створивши концерн Volkswagen-Audі, відомий під абревіатурою VAG. Пізніше в нього ввійшли іспанська фірма SEAT ("СЕАТ") і чеський завод Skoda ("Шкода"). У цей час Audі AG - дочірня компанія концерну Volkswagen, якій надана повна самостійність.

Першим результатом об'єднання в 1968 році став VW-411 із двигуном повітряного охолодження робочим обсягом 1679 куб.см. Модель досить стримано була прийнята покупцями. В 1969 році, після приєднання фірми НСУ, з'явився перший Volkswagen з передніми ведучими колісьми, що одержав індекс "ДО-70".

Його можна було придбати із двигунами робочим обсягом 1594 або 1795 куб.см. В 1969-1975 роках при співробітництві з фірмою Porsche випускалися спортивні автомобілі Volkswagen-Porsche-914 з 4- і 6-циліндровими двигунами в 1679 і 1991 куб.см. В 1970 році з'явився VW-181 з утилітарним відкритим кузовом, що нагадував армійські машини воєнного часу. Його розвитком в 1979 році став легкий повнопривідний армійський автомобіль lltіs.

Результат спільної роботи з Porsche - спортивний автомобіль 914 з кузовом тарга, теж не здобув особливої любові покупців.

Родоначальником нового покоління Volkswagen уважається передньопривідний Passat, випущений в 1973 році. Він пропонувався в численних варіантах із двигунами робочим обсягом від 1297 до 1588 куб.см.

На наступний рік з'явився спортивний Scіrocco з 3-дверним кузовом купе й моторами обсягом від 1093 до 1588 куб.см., а також компактний 3- і 5-дверний хетчбек Golf.

За перші 30 місяців випуску з конвеєра зійшов 1 мільйон машин Golf, перетворивши Volkswagen в один з найбільших виготовлювачів автомобілів у Європі. В 1979 році з'явився кабріолет Golf, що незмінно користувався високим попитом.

Модель Golf І, що з'явилася в 1974-му, виявилася найбільш вдалою: сучасна, економічна, надійна, саме така модель могла розворушити міжнародний ринок. Golf ознаменував собою новий етап конкуренції у виробництві класу компактних автомобілів, які стали майже офіційно називатися "гольф-класом".

Знаменитий VW Golf, єдиний автомобіль марки Volkswagen, що зумів побити рекорд Beetle за рівнем продажів.

Якщо за час розробки нових моделей в 1973-1974 роках збитки концерну перевищили 800 мільйонів німецьких марок, то вже в 1975-му за рахунок великого попиту на них вдалося покрити всі витрати. Усього через 3 роки після запуску Golf І був зроблений мільйонний автомобіль цієї марки. В 1983-му побачив світ Golf ІІ, а через вісім років, в 1991-му, дебютував Golf ІІІ, що, як і попередні моделі, підтримав високу репутацію Golf.

За двадцять три роки з початку випуску було випущено 17 мільйонів Golf трьох поколінь. В 1995-1996 роках Golf ІІІ лідирував по числу продажів у Європі. В 1997-му відбувся дебют нового Golf ІV, тільки в перші дні після якого було прийнято більше 60 тисяч замовлень.

На початку 1975 року представили "молодшого брата" Golf - 3-дверний передньопривідний Polo, аналогічний по конструкції автомобілю Audі-50, що пропонувався із двигунами робочим обсягом 895-1272 куб.см. Недорогий і практичний Polo також став дуже популярним і зміцнив фінансове становище Volkswagen. На базі Polo пропонувався триоб'ємний варіант із кузовом седан Derby.

З 1980 року на базі Golf вироблялася модель Jetta з кузовом 4-дверний седан. В 1992-му вона була замінена аналогічною машиною (уже на шасі Golf третього покоління), названої Vento.

В 1981 році Passat і Scіrocco були модернізовані, а через рік на базі Passat з'явився седан Santana, в оснащення якого вперше входив 5-циліндровий бензиновий S двигун робочим обсягом 1994 куб.см.

Створений на базі Passat, Volkswagen Santana оснащувався потужним по тим часам дволітровим 5-циліндровим мотором.

У період 1988-1995 років збиралося єдине в програмі 3-дверне купе Corrado, спадкоємець Scіrocco.

У середині вісімдесятих у Вольфсбурзі вирішили повернутися до ідеї доступного спорткупе. Corrado став спадкоємцем моделі Scіrocco.

Моделі Varіant з кузовом універсал і кабріолет на шасі машин третього покоління продовжують випускатися з 1993 року. Дві моделі Varіant Syncro з 2,0- і 2,9-літровими моторами мають повнопривідні шасі.

Седан VW Polo Classіc пропонувався в основному в країнах, що розвиваються.

Компактна модель Polo третього покоління виробляється з 1994 року. Кузова 3- і 5-дверний хетчбек, седан Polo Classіc і 5-дверний універсал Varіant. Двигуни бензинові і дизельні 4-циліндрові робочим обсягом 1,0-1,9 л потужністю 50-101 к.с.

Комфортабельне сімейство Vento першого покоління обладнається 4- і 6-циліндровими моторами в 1,6-2,8 л потужністю 75-174 к.с.

Універсал підвищеної місткості Sharan виробляється з 1995 року в 5-7-місцевому виконаннях, на передньо- і повнопривідному шасі. Потужність бензинових і дизельних двигунів робочим обсягом 1,9-2,8 л у межах 90-174 к.с.

Розроблений разом з компанією Ford мінівен Volkswagen Sharan є практично повною копією Ford Galaxy. Відмінності - в емблемах, гамі моторів і можливості замовити повнопривідну трансмісію на VW.

Сімейство моделей Passat п'ятого покоління було показано в 1996 році. На відміну від попередніх машин, що випускалися з 1988 року, вони знову уніфіковані з однотипними Audі моделей А4 і А6. Це дозволило застосувати могутніші й сучасні силові агрегати Audі поздовжнього розташування.

Формально стосовний до середнього класу, по розмірах і рівню оснащення Volkswagen Passat B5 попадав, скоріше, у категорію автомобілів бізнес-класу.

Моделі Passat виробляються тільки з кузовами седан і 5-дверний універсал Varіant і оснащені 4-, 5- і 6-циліндровими бензиновими й дизельними моторами в 1,6-2,8 л потужністю 90-193 к.с. Кілька моделей Varіant у комплектації Syncro мають повнопривідні шасі.

Побудований на базі Golf ІV седан у Європі продавався за назвою Bora, а в США він мав ім'я Jetta.

Кілька підприємств Volkswagen у Бразилії, Мексиці, Аргентині й Китаї виготовляють ряд моделей, що істотно відрізняються від європейської продукції. Серед них моделі Gol ("Гол"), Paratі ("Параті") і Santana ("Сантана"), створені на шасі моделей Golf і Passat попередніх поколінь.

Мексиканська філія продовжує виробництво моделей "1,6і" типу "Жук" з 1,6-літровим двигуном в 44 к.с., а з початку 1998 року освоєний випуск принципово нового передньопривідного автомобіля Beetle ("Бітл") на шасі моделей Golf, зовні схожого на відомого "Жука".

Спроба Volkswagen відродити легендарного "Жука" закінчилась невдачею - новий автомобіль вийшов дорогим і не таким привабливим.

У наш час концерн Volkswagen - один з найбільших по обсягах продажів у світі, має свої заводи в 15 країнах світу, випускає продукцію під п'ятьма торговельними марками Volkswagen, Audі, Skoda, SEAT. З 1998 року концерну належить марка Rolls-Royce ("Роллс-Ройс"). Крім легкових автомобілів, завод також здійснює випуск вантажівок, мікроавтобусів. До складу концерну Volkswagen входять: Volkswagen AG, Audі AG, SEAT SA, Skoda Auto ("Шкода Авто"), Volkswagen-Saxonіa Gmb ("Фольксваген-Саксонія ГМБХ").