Заснування автомобільної фірми, що називалася "Товариство автомобілів Пежо" (історія Peugeot).
Peugeot SA ("Пежо"), найбільша приватна французька автомобільна компанія, що спеціалізується на випуску легкових, спортивних і гоночних автомобілів, а також спеціальних автомобілів, мотоциклів і велосипедів, двигунів. В 1974 році поєднується з Peugeot-Cіtroen ("Пежо-Сітроен") у єдиний концерн. Штаб-квартира перебуває в Парижі.
Родина промисловців і інженерів Пежо, що зводять свій рід до XV століття, зберігає свої керівні позиції в компанії й дотепер. Сімейна компанія "Брати й сини Пежо" у другій половині XІХ століття випускала, поряд із традиційними для неї скоб'яними виробами, велосипеди й деталі для екіпажів.
Арман Пежо.
В 1889 р. Леон Серполле побудував для компанії перший паровий автомобіль, досить вдалий, що брав участь у пробігу парових автомобілів по маршруті Ліон. Але глава велосипедного підприємства Арман Пежо, що дружив з Емілем Левассором, одним з піонерів автомобілебудування у Франції, познайомився при його допомозі з Г. Даймлером і побудував свій перший автомобіль із бензиновим двигуном Даймлера в 1891 р. Хоча модель не відрізнялася особливою оригінальністю, успіх надихнув Армана на створення в наступному році цілої серії, що складалась з 10 різнотипних машин. Одна з машин брала участь у велосипедному пробігу Париж-Брест у цьому ж році й привернула до себе загальну увагу. Це довело починаючому автомобілебудівнику, що важливою складовою комерційного успіху можуть стати автомобільні перегони.
В 1892 р. Пежо одержує найцікавіше замовлення - для алжирського бея виготовляє витончений автомобіль із 4-х-циліндровим двигуном і кузовом з литого срібла (ця унікальна модель є прикрасою музею фірми). Машина Peugeot брала участь у перших в світі автомобільних перегонах - "великому пробігу" Париж-Руан 22 липня 1894 року, прийшовши другою після парового поїзда De Dіon-Bouton ("Де Діон-Бутон").
В 1895 році фірма продає 72 автомобіля, а в 1899 - уже 300. Заснування автомобільної фірми, що називалася "Товариство автомобілів Пежо", відноситься до 1896 р.
Peugeot на початку XX століття в руслі віянь того часу прагне створити дешевий автомобіль, максимально простий, надійний і пристосований до міських умов. Для цих цілей у компанію запрошується видатний інженер і дизайнер Е. Бугатті. Таким прообразом "народного автомобіля" стала створена ним Bebe Peugeot ("Крихітка Пежо"). Але не було забуто й інший напрямок у діяльності компанії - гоночні й рекордні автомобілі. Модель Peugeot Goux 1913 року розвиває швидкість 187 км/г, абсолютний рекорд тих років. Компанія першою у Франції впроваджує в ці роки конвеєрну зборку, здобувши права на цей метод в інженера Е. Тейлора.
Після смерті в 1915 р. А. Пежо справу його було продовжено іншими членами родини. Орієнтація на масові недорогі автомобілі Peugeot триває в перші роки після Першої Світової війни, коли на ринок виходить економічна Peugeot Quadrіlette ("Квадрилетта"). Для покупців з більше високими запитами й більше товстим гаманцем вироблялися потужні седани.
Поступово до складу компанії вливаються такі залишивші чималий слід в автомобілебудівній історії фірми, як Bellanger ("Белланжер") і велика в минулому De Dіon-Bouton. Навіть у роки Великої депресії компанії вдалося зберегти свої позиції на ринку завдяки виробництву вдосконалених невеликих автомобілів, доступних широкому колу покупців. Седан Peugeot 402 був спробою зберегти ринок машин середнього класу. Під час Другої Світової війни підприємства Peugeot перейшли під контроль Volkswagen.
Після війни політика фірми, що робила упор на малолітражні автомобілі, вдало вписала в загальні тенденції Європи. Але в 60-і роки, відповідно до вимог ринку, Peugeot створює в співдружності з великим кузовним дизайнером Пінінфариною нові моделі для більш вимогливого й заможного покупця.
В 1966 році Peugeot підписує угоду з Renault про об'єднання технічних ресурсів; до цієї угоди приєднується й шведський концерн Volvo.
В 1974 р. Peugeot поєднується з Cіtroen у єдиний концерн. В обійми Peugeot разом з Cіtroen потрапляє й підрозділ Panhard&Levassor ("Панарлевассор", нині світовий лідер у виробництві броньованих автомобілів), а в 1978 до складу Peugeot входить Chrysler Europe, що стає основою відділення Talbot, який випускає легкові й вантажні автомобілі. Зберігає компанія й лідируюче положення на європейському ринку велосипедів і мотоциклів.
Незважаючи на свій маленький ріст, у свій час Peugeot 205 став великою удачею для фірми. Кар'єра цього оригінального автомобіля тривала з 1983 по 1995 роки, а його успіх навіть знайшов відбиття у французькому рекламному слогані - "священний номер" (мається на увазі індекс моделі).
Уперше Peugeot 605 був представлений публіці у Франкфурті в 1989 році й з тих пір неодноразово піддавався модернізації. В 1998 році автомобіль пропонується в новому, найбільш повному виконанні Sіgnature.
Найбільш комфортабельний і солідний седан середнього класу в програмі Peugeot - модель 605 тепер замінена на Peugeot 607. Модифікація двигунів, кузова й інтер'єра - 1993, 1995.
У серпні 1991 р. був представлений Peugeot 106, компактний автомобіль із поперечним розташуванням двигуна й переднім приводом. Із серпня 1992 року випускається п'ятидверна модифікація з дизельним двигуном обсягом 1,4 л. У квітні 1996 з'явилося нове покоління моделі.
У січні 1993 р. уперше представлений Peugeot 306, компактний автомобіль нижнього середнього класу. Восени 1993-го випущений кабріолет. В 1997-му у Женеві показана модель із оновленим дизайном і кузовом універсал.
Peugeot 306 за прекрасну динаміку і якість збірки вдостоївся у свій час хвалебних відкликів європейської преси.
У Женеві в березні 1994 р. вийшов Peugeot 806, мінівен спільного виробництва Peugeot/Cіtroen і Fіat/Lancіa з поперечним розташуванням двигуна й переднім приводом. Автомобіль має дві модифікації - SR і ST. З початку 1996 року автомобіль обладнується дизельним двигуном з турбонаддувом, з літа 1999-го - дизелем 2,0 HDі.
Мінівен Peugeot 806 мав двійників - та ж машина, але з невеликими зовнішніми відмінностями, випускалася під марками Cіtroen, Fіat, Lancіa.
Спадкоємець моделі 405 Peugeot 406, автомобіль середнього класу, уперше був представлений улітку 1995. Седан класу D цілком можна назвати успіхом фірми. Особливо купівельний інтерес до цієї моделі збільшився після рестайлингу навесні 1999 р. З осені 1996-го випускається модифікація з кузовом універсал. Восени 1996 року з'явилася модель Peugeot 406 Coupe, розроблена фірмою Pіnіnfarіna.
В 1996 вийшов Peugeot Partner - універсал з поперечним розташуванням двигуна. Конструктивно ідентичний Cіtroen Berlіngo. Автомобіль має різні модифікації - двомісний вантажний фургон; 5-місний вантажопасажирський фургон Combі, 5-місний комфортабельний вантажопасажирський фургон CombіSpace.
Уперше Peugeot 206 був представлений улітку 1998 року. Цей автомобіль можна назвати найбільшим успіхом Peugeot із часів легендарної моделі 205. Якщо не сказати більше: модель 206 стала найбільше швидко продаваною за всю історію фірми. На Паризькому автосалоні 2000 р. дебютував довгоочікуваний кабріолет, що одержав ім'я 206 СС (Coupe Cabrіolet).
Новим напрямком у дизайні французької компанії став красень Peugeot 206. Успіх моделі перевершив всі очікування - за час його виробництва було продано більше п'яти мільйонів автомобілів.
У вересні 1999 року у Франкфурті представлений Peugeot 607, автомобіль верхнього середнього класу з поперечним розташуванням двигуна й переднім приводом.
Володар титулу автомобіля року в Європі, Peugeot 307 відрізняється відмінними їздовими якостями й майже однооб'ємним компонуванням, що дозволило одержати максимально комфортний салон.
Підприємства Peugeot існують у всіх кінцях світу. Компанія, зберігаючи в гамі своєї продукції традиційні малолітражки, випускає й такі моделі, як Peugeot 406, Xantіa ("Ксантія"), Cіtroen Berlіngo і інші.