(історія Volvo) продовження, 2 частина.
продовження, проглянути першу частину
У листопаді почалася підготовка до будівництва нового заводу в Торсланді, недалеко від Ґетеборга. Було куплено 4 000 м2 землі, і необхідно було почати з будівництва доріг.
На Міжнародній виставці в Брюсселі, у січні 1960 року Volvo представила зовсім нову спортивну модель. Мова йшла про двомісне купе із двигуном В18. У перші роки машина збиралася в Англії, тому що потужностей заводу в Хісінгені для цього вже не вистачало.
На PV444 і Amazone цього року стала встановлюватися нова коробка передач, і сидіння були перероблені таким чином, щоб забезпечити найбільший простір для сидячих позаду.
Обновлений Duett одержав нову назву - P210.
Volvo Duett була модифікована цього року . Лобове скло стало цільним і більше прямим, коробку передач почали встановлювати 4-ступінчату, і була оновлена приладова дошка. Ремені безпеки стали встановлюватися на конвеєрі. Назва Duett перемінили на Р210. Річний випуск машин досяг цифри 80 тис. З Volvo 1800S почалася кінематографічна кар'єра компанії. Це була машина, якою управляв Роджер Мур у фільмі "Святий". Крім цього, Роджер Мур мав свою власну Р1800, на якій їздив довгий час.
В 1961 році на виставці в штаті Каліфорнія ця модель одержала приз як найпривабливіший автомобіль.
1961 рік
Початок виробництва Р1800. PV544 і Amazone стали комплектуватися двигуном В18 із двома карбюраторами на спортивній версії PV544 з потужністю 90 к.с. Вся електрика встановлювалася 12-вольтова, і освітлення стали робити асиметричне. Кузови фарубвалися в коричневий, ясно-зелений, червоний, голубой і ясно-сірий кольори. У жовтні почала продаватися двухдверная модель Amazone121, причому тільки для країн Скандинавії.
Гарне спорткупе Volvo 1800 не раз одержувало нагороди за дизайн.
1962 рік
Серія Amazone розширилася за рахунок появи дводверного кузова. Також була змінена задня частина автомобіля: кришка багажника була зроблена із двох частин і відкривалася горизонтально. На цю модель установлювалися двигун В18А и 4-ступінчату коробку передач. Її вартість була 14 475 крон.
У лютому був випущений 100-тисячний Amazone. 1963 рік
Цей рік не відзначався великою кількістю новинок. На Amazone стали ставити низкопрофільну гуму, а Р1800 почали оснащувати новим 108-сильним мотором. У цьому ж році був відкритий завод у Канаді, у Халіфаксе, де вироблялася агрегатна збірка з виробничою потужністю до 100 тис. машин у рік.
Volvo вийшла на четверте місце серед імпортерів США. Оборот компанії перевищив 2 млрд. крон, а число робітників та службовців перевищило 20 тис. чоловік.
1964 рік
24 квітня відкрився завод у Торсланді, що був побудований винятково для виробництва Amazone.
На цю модель із цього року стали встановлювати передні дискові гальма, змінили дизайн ґрат радіатора й молдингів. Виходячи з того, що сидіння є запорукою безпеки й комфорту, Volvo розробила нові анатомічні сидіння. Виробництво автомобілів цього року перевищило число 118 464 автомобіля в рік, з яких 8 040 збиралося за рубежем.
1965 рік
Amazone стала самою продаваною моделлю у Швеції цього року . У серпні була представлена нова модель PV544, але у виробництво вона так і не пішла. 20 жовтня PV була знята з виробництва. За 21 рік було зроблено 440 000 штук автомобілів серії PV, 160 000 з яких пішли на експорт. Був початий випуск нової версії Amazone за назвою Favorіt. Дві моделі в принципі були однакові. У Бельгії, у м. Ганде, відкрився новий завод з виробничою потужністю 14 тис. машин. З відкриттям цього заводу Volvo мала намір вийти на ринок ЄEC.
1966 рік
У серпні побачила світ нова модель, над якою інженери Volvo дуже довго працювали. Це була Volvo 144. Дана модель сильно відрізнялася з погляду безпеки від своїх попередників. На неї встановлювалися гальмова система із двома контурами по діагоналі, дискові передні й задні гальма. Кузов був виконаний з розрахунком зон деформації попереду й позаду, і кермовий стовпчик став секційним.
При розробці Volvo 144 особливу увага інженери приділяли безпеці.
На цей автомобіль установлювалися двигуни В18 і В18У. Перший - потужністю 85 к.с., другий завдяки двом карбюраторам - 115 к.с. В 1966 році Volvo 144 стала машиною року у Швеції.
Нова спортивна версія Amazone під маркуванням 123GT була представлена із двигуном від Р1800 і 4-ступінчатою коробкою із прискорювальною передачею.
1967 рік
Volvo 144 стала світовим успіхом компанії, що співпав з 40-літтям фірми. У США Volvo 144 комплектувалася новими ременями безпеки й продавалася за 2 995 доларів.
У червні було почате виробництво 2-дверної Volvo 142S. У цьому ж році була представлена Volvo 145 пікап. Таким чином, на той момент вироблялося три типи автомобілів з кузовом пікап: PV210 Duett, Amazone (120) і Volvo 145. На Amazone установлювався секційний кермовий стовпчик, вали якого з'єднувалися через кардани таким чином, що при лобовому ударі кермо йшло убік .
Всі моделі мали гальмову систему з підсилювачем. Моделі, які поставлялися в США, оснащувалися також системою контролю забруднення навколишнього середовища. Наприкінці цього року випуск Amazone був припинений, і її успішно замінила 144-а серія.
1968 рік
Цього року була проведена презентація Volvo 164. Вона вважалася люксовою моделлю. На неї встановлювався двигун потужністю 145 к.с. з максимальною швидкістю 145 км/г. Салон мав більш дорогу обробку.
У базовій комплектації вартість машини була 25 500 крон. В 1968 році було також почате виробництво Volvo 144 таксі. Ця модель мала автоматичну коробку передач, і кузов фарубвався в чорний і білий кольори. Volvo 140 була самою продаваною машиною у Швеції. Продажі в Англії цього року збільшилися на 70%. У Малайзії був відкритий складальний завод потужністю 2 500 машин.
164 - люксова модель фірми. Вона мала потужний мотор і прекрасну обробку.
В 1969 році Volvo приступилася до тривалої програми вивчення нещасних випадків. Керівництво заснувало Комітет по вивченню аварій вантажних автомобілів, що незабаром трансформувався у Відділ вивчення дорожньо-транспортних випадків. Відділ підрозділявся на 2 дослідницьких комітети: один - по легкових пасажирських автомобілях, а інший - по важких транспортних засобах, які співробітничали, ділилися інформацією й досвідом.
Відділ дослідження дорожньо-транспортних випадків вивчав різну статистику аварій, фотографії, позови по аваріях, повідомлення поліції, лікарняні журнали, бесіди з людьми, що постраждали в ДТП. Комітет негайно реагував на повідомлення про серйозні події в межах території Ґетеборга. Постраждалі машини часто переправлялися в Ґетеборг, для детального вивчення в лабораторії безпеки Volvo. Безумовно, статистика дослідження аварій порівнювалась зі статистикою лабораторії безпеки Volvo. Результати аналізувалися, просуваючи, тим самим, уперед процес машинобудування.
1969 рік
У лютому був випущений останній автомобіль серії Duett. За двадцять років ця серія добре себе зарекомендувала з типом кузова пікап і вантажівочка. Також було припинене виробництво Amazone пікап. Деякі модифікації одержала 140-а серія: підголівники передніх сидінь, ремені безпеки трьох задніх пасажирів і підігрів заднього скла.
Полігон у Хелереде вже придбав свої обриси.
Цього року до складу компанії Volvo увійшов завод Svenska Stalpressnіngs AB в Оловстремі, що з 1927 року поставляв деталі кузова.
Народження бестселерів. 1970 рік
Улітку цього року було припинене виробництво всієї серії Amazone. За 14 років усього було зроблено 667 323 машини цієї серії. Таким чином, закінчився дуже важливий виток в історії Volvo, що дозволив піднятися на значно більш високий рівень триєдиного завдання: надійність, якість, безпека. Новий виток цієї історії почався моделлю 140. Усього до цього року Volvo зробила більше 2 млн. машин.
1971 рік
За попередні 20 років компанія Volvo здійснила дуже потужне сходження. ДО 1971 року обсяг виробництва наблизився до 214 тис. машин. У ці роки Volvo була названа найбільш потужним підприємством у Скандинавії. Тільки в Англію за ці роки експорт збільшився у два рази. В 1971 році з конвеєра з'їжджав найбільш потужний для того часу серійний автомобіль Volvo 164Е, на який установлювався інжекторний мотор потужністю 175 к.с.
На 1800-й серії цього року була трохи модифікована задня частина. У цьому ж році замість Гурнера Інгеллау президентом компанії став пер Г. Гілленхаммер.
1972 рік
Цього року Volvo купила 33% акцій голландського підприємства DAF. У цей же час світ побачив автомобіль за назвою VESC (Volvo Experіmental Safety Car). Цей автомобіль використався як дослідний для різних розробок, у тому числі, і по безпеці. Це була свого роду лабораторія на колесах. На ньому пройшли випробування такі нововведення в автомобілебудуванні, як: ABS (антиблокувальна система гальм), SRS (система надувних подушок безпеки), телескопічні бампери й т.д. Ці й багато інших нововведень згодом були використані на серіях 240/260. V.T.C. (технічний центр Volvo) був відкритий 1972 року.
Корпоративний лідер-провидець пер - Густаф Гілленхаммер - син директора Густафа Віктора Гіллеихаммера й Ейні Дагії Качані, народився 28 квітня 1935 року в приході Йоханеберг, Ґетеборг.
Він закінчив Вищу освітню школу в 1954 р., одержав ступінь бакалавра права в університеті Лунд в 1959 р., вивчав міжнародне право в Англії й працював у юридичній компанії в США. З 1959 по Й960 р. Густаф спеціалізувався на морському праві, в 1960 р. приєднався до Центра d'Etudes Іndustrіelles у Женеві, надійшов на службу в MannheіmerіZetterlufAdvokatobyre (юридична фірма) у Ґетеборзі в 1959 р., працював на компанії Haіght, Gardner, Poof and Havens - юридичні фірми в Нью-Йорку - в 1960 р., на страхову кампанію Ampbіon у Ґетеборзі з 1961 по 1964 р., з 1965 по 1970 м. був менеджером по плануванню. Був виконавчим віце-президентом, президентом і директором-розпорядником у компанії Forsakrіngsaktіebolag AB Skandіa (страхова компанія). З 1971 по 198Э г. Густаф Гілленхаммер - президент АВ Volvo.
Знамениті угоди
Гілленхаммеру було 36 років, коли він був призначений президентом АВ Volvo, потім головою Ради Директорів і почав працювати пліч-о-пліч із Гуннаром Інгеллау. Його призначення було глибоко спірним і стало результатом круговороту суспільних дебатів середнього класу Швеції й суперечок, що проходили за закритими дверима шведського закладу. Він легко розправився зі своїми критиками й створив собі тверду репутацію майстерного корпоративного лідера як у Швеції, так і в усьому світі.
Серед багатьох інших заслуг, Гілленхаммеру належить активна участь у створенні Європейського круглого стола в 80-х рр., потім він працював його головою з 1982 по 1988 р. За 22 роки керування компанією AB Volvo було укладено багато важливих угод. Його першим великим заходом було проголошення цілком нової філософії виробництва на заводі Volvo's Kalmar, що базується на зосередженні на людському факторі. Концепція конвеєрної збірки була відкинута, і завод переконструйовували на маленькі конвеєрні фабрики, розповсюджені по величезній території заводу. З новою філософією вжито кілька кроків по дизайну й модернізації встаткування конвеєрів в Уддевалле.
У Гілленхаммера було дві найбільш широко відомі й спірні ділові пропозиції, жодну з яких не було виконано. Це нафтова угода з урядом Норвегії, громадськості відома як "Норвезька угода", і можливе злиття Volvo і Saab.
Іншим важливим заходом було придбання компанією Volvo Beіjennvest на початку 80-х рр. Це придбання розширило діяльність Volvo від традиційно автомобільних і транспортувальних до таких ризикованих підприємств, як нафтовий бізнес, харчова продукція й фармацевтика.
У лютому 1996 р. був проголошений альянс Volvo і Renault. Гілленхаммер призначив Кристера Зеттерберга своїм спадкоємцем на посту президента Volvo, таким чином, він міг більше приділяти часу справам сформованого альянсу на посту голови Ради Директорів.
На зборах Ради Директорів 2 грудня 1993 р. було вирішено залишити плани альянсу з Renault. Склад Ради Директорів на чолі з Гілленхаммером був розпущений, і затверджений новий склад. Таким образам, закінчилося 22-літнє перебування Гілленхаммера на посту президента, коли щорічно продажі Volvo зростали від 6 млрд. до 100 трлн. шведських крон, і кількість службовців зросла приблизно з 40 000 до 75 000 чоловік.
1973 рік
Нафтова криза привела до невиконання планів Volvo по виробництву машин цього року .
У цьому ж році компанія Volvo вирішила зробити США своїм головним імпортером. У цьому зв'язку машини стали випускати для Америки з урахуванням всіх стандартів цього ринку. Бампери ставилися більш підняті. Значним змінам піддалося внутрішнє встаткування. Перегрупована була приладова панель. Кермо було зроблено м'яким і меншим за розміром.
1974 рік
Цього року була проведена презентація Volvo 240 у шести версіях і Volvo 260 у двох версіях. Багато в чому ця модель стала результатом випробувань VESC. Цим пояснюється та заслужена історична слава, що супроводжувала ці моделі, у тому числі, і з приводу безпеки.
На 240-й установлювався двигун В21 з розподільним валом у голівці блоку. На модель 260 установили мотор В27, що став плодом спільних розробок Peugeot, Renault і Volvo.
8 лютого закінчене будівництво заводу в Калмарс. Досить примітною була його архітектура. Основний будинок зроблений у формі зірки. Конвеєр був оснащений транспортною лінією, по якій автоматично пересувалися кузови. Високий по тим часам рівень технічної оснащеності сприяв залученню тільки кваліфікованого персоналу.
Компанія Volvo завжди прагнула робити свої автомобілі максимально безпечними. І Volvo 240 Coupe славилася саме за високий рівень пасивної безпеки.
1975 рік
Протягом цього року були представлені дві нові моделі: Volvo 265 і Volvo 266. Перша була пікапом із 6-циліндровим двигуном. Друга ж стала свого роду спробою виробництва автомобілів малолітражного класу. Це була нова версія автомобіля DAF66 із установленою на нього автоматичною коробкою передач. Автомобіль вироблявся на DAF, що став називатися Volvo Car BV. Цього року Volvo була нагороджена золотою медаллю Шведської Автомобільної Федерації за безпеку своїх машин.
Міжнародна премія
В 1976 році Volvo провела презентацію нової розробки. Мова йшла про Lambda sond - кисневий датчик, що дозволяв сильно зменшити вміст шкідливих речовин у вихлопних газах. Починаючи з 1970 року Volvo серйозно зайнялася проблемою зниження токсичності вихлопних газів. Важливим досягненням у цій області стала розробка каталізатора. Його монтаж в канал вихлопної труби дозволяла знизити токсичність вихлопних газів на 90%. Світова автомобільна промисловість дуже швидко стала використовувати це нововведення у своїх автомобілях.
А десятиліттям пізніше в різних розвинених країнах стали прийматися закони про заборону використання автомобілів певного класу без каталізаторів. Принцип дії полягає в тому, що вихлопний газ, проходячи через дрібні стільники, виконані з кераміки, на яку тонким шаром напыляется дорогоцінний метал (платина), вступає в реакцію додаткового горіння, при якому в ньому догоряє більша частина забруднюючих навколишнє середовище речовин. Кисневий же датчик (Lambda sond) служить для того, щоб, аналізуючи склад вихлопного газу, регулювати подачу повітря й палива в камеру згоряння таким чином, щоб допалювання в каталізаторі було максимально ефективним. В 1976 році за цю розробку Volvo була нагороджена премією Don Safety Tfrophy.
1976 рік
Американська організація NHTSA саме на базі автомобілів Volvo розробила вимоги по безпеці для свого ринку. З Volvo 343 почався період завоювання малолітражного сектора американського автомобільного ринку. Машини цієї серії вироблялися в Голландії на Volvo Car BV. Перші автомобілі цієї серії випускалися із двигуном 1,4 л з автоматичною коробкою передач. Незважаючи на свої маленькі розміри, Volvo 343 була досить комфортабельною в салоні й зручна як для пасажирів, так і для перевезення різних речей за рахунок складних сидінь. На внутрішньому ринку Volvo запропонувала своїм клієнтам нові трирічні умови гарантії за назвою VSG.
1977 рік
Своє п'ятдесятиліття Volvo відзначила презентацією нової моделі серії 240 і купе 262. Дизайн 2-дверного кузова цієї моделі був розроблений італійцями з Bertone. Сидіння були зроблені зі шкіри, у салоні був установлений кондиціонер, скла, дзеркала й антена були електричними. Мотор був таким же, як у звичайної 260-ї, тобто , V-шістка з потужністю 140 к.с. У ці роки ходили чутки про спільний проект Volvo і Saab-Scanіa, але через відмову Saab проект не здійснився.
1978 рік
У ході 70-х років автомобільний напрямок у компанії Volvo виділився в самостійний підрозділ - Volvo Car Corporatіon, що очолював Хокан Фризінгер.
Продажі автомобілів у ті роки приносили 10 мільярдів крон, що становило 54% у загальному обороті компанії. В 1978 році була представлена нова версія 343-ї моделі з ручною коробкою. Крім цього, був представлений зовсім новий 6-циліндровий дизельний мотор.
1979 рік
Обсяг виробництва збільшився на 25% і склав 310 тис. автомобілів, проданих на суму більше 4 мільярдів крон.
Важливим на той момент стало підписання договору про спільну діяльність між Renault і Volvo, через кілька років Renault стане акціонером Volvo. Цього року пройшли презентації автомобілів Volvo 240 GLT з 4-циліндровим мотором потужністю 140 к.с. і Volvo-345 5-дверний седан із двигуном 70 к.с.
Народження нового покоління Volvo 700 і 400.
1980 рік
Був випущений перший автомобіль із турбированим мотором. Це була Volvo 240 із двигуном В21ЕТ потужністю 155 л.к., що давав можливість відчути принади спортивного характеру.
Цього року всі двигуни, установлювані на конвеєрі, пройшли доробку на предмет зниження витрати палива.
На Volvo 340 стали встановлювати мотор В19А обсягом 2 л і потужністю 95 к.с. Цей рік був не дуже сприятливим для автомобільної промисловості в усьому світі. Зусилля Volvo були спрямовані на збереження ринків США, Англії й Італії.
1981 рік
25 лютого з конвеєра в Ґетеборзі з'їхав мільйонний автомобіль, випущений для Америки. Таким чином, Volvo стала найбільшим експортером автомобілів європейського виробництва в США.
Ряд змін перетерпіла передня частина 340-ї моделі. На нижній частині бампера з'явився спойлер, фари стали більшого розміру, змінився дизайн ґрат радіатора. Таким чином, вид спереду Volvo 340 став подібним з більше дорогими моделями.
1982 рік
Цього року Volvo представила свою нову модель 760. На міжнародній прес-конференції машина була названа примітною як з погляду свого дизайну і якості виконання, так і з погляду безпеки. Як силовий агрегат пропонувалися два мотори: 6-циліндровий бензиновий В28Е и аналогічний дизельний TD24, з останнім з яких Volvo 760 GLE розганялася від 0 до 100 км/г за 13 секунд. На той момент це був найбільш динамічний автомобіль у світі з дизельним мотором.
300-а серія також перетерпіла ряд серйозних змін, зокрема , по інтер'єру салону й панелі приладів. Але головним було те, що на неї був запропонований до установки дволітровий мотор В19Е с інжекторним упорскуванням, керованим електронним блоком. З таким мотором модель одержала назву 360GLT.
Після злиття з Volvo завод в Олфстремі виготовив металовиробів на виготовлення 5 мільйонів кузовів, більша частина з яких становили кузови легкових автомобілів.
Volvo 360 GLT із дволітровим мотором з інжекторним вприском, керованим електронним блоком, була топовою моделлю 300-ої серії.
1983 рік
Автомобілі трьох серій склали повну гаму легкового автомобілебудування Volvo. Незважаючи на зростаючу конкуренцію, компанія успішно збільшувала обсяги своїх продажів на багатьох ринках. У середньому обсяг продажів збільшувався в ці роки на 50 тис. машин у рік, і в 1983 році кількість автомобілів, що випускають, досягло рекордного числа 372 400 машин.
7б0 GLE стала випускатися з інжекторним мотором обсягом 2,3 л. На моделі 240 з кузовом пікап почали встановлювати турбодвигун. В 300-й серії з'явився кузов седан, у який стали встановлювати могутніший мотор з розгоном від 0 до 100 км/г за 10,5 секунд.
У цьому ж році Volvo випустила 4 автомобілі LCP, які викликали бурхливий інтерес.
1984 рік
Новинкою року стала Volvo 740 GLE і Turbo. Версія GLE мала новий мотор зі зниженим коефіцієнтом тертя деталей, що сполучаються, із чотирма циліндрами обсягом 2,3 л і безконтактним запалюванням. На Turbo установлювався двигун обсягом також 2,3 л і потужністю 182 к.с. Крім того, на цю ж модель установлювався дизельний 6-циліндровий мотор обсягом 2,4 л.
Установа Volvo Car Corporatіon дозволило компанії залучити інвестицій на загальну суму 20 мільярдів крон.
Наприкінці червня 1984 року Роджер Холтбак змінив Хокана Фризингера на посту глави Volvo Car Corporatіon, останній був призначений президентом Volvo АВ.
1985 рік
Новою моделлю року стала Volvo 780 із 2-дверним купе, кузов якої розроблявся разом з фірмою Carrozzerіa Bertone у Туріні. Цей автомобіль був представлений на автосалоні в Женеві.
У Нідерландах була представлена спортивна модель Volvo 480 ES.
Постійний ріст продажів останніх шести років привів до збільшення виробництва до 400 тис. автомобілів у рік. У зв'язку із цим компанією було ухвалене рішення відкрити новий завод в Уддевалле в 80 км від Ґетеборга. Цього року завод у Бельгії, у Ганде відзначив своє 20-річчя.
1986 рік
Цей рік знаменний тим, що багато європейських країн увели обов'язкову установку на автомобілі каталізатора й кисневого датчика (Lambda sond).
Volvo представила цього року нові 6-циліндрові мотори В280 і В230К с мікропроцесорною системою запалювання, що при збереженні всіх характеристик двигуна дозволяла заощаджувати паливо.
Крім того, цього року Volvo представила набір заходів безпеки для дітей, зокрема , було показане сидіння для перевезення дітей старше чотирьох років.
У зв'язку зі збільшенням потужності двигунів, установлюваних на автомобілі, а, отже, швидкісних режимів їхнього руху компанія була змушена побудувати нову аеродинамічну установку яка дозволяла відтворювати швидкість вітру до 200 км/г.
1987 рік
Модель 760 була представлена цього року із задньою незалежною підвіскою Multіlіnk, з електронним клімат-контролем (ЕСС), з люком у даху, електроприводом сидінь, електричними склопідйомником, підігрівом дзеркал і центральним замком. Ця модель збиралася на заводі в Калмаре. Volvo 780 також комплектувалася задньою підвіскою Multіlіnk і електронним клімат-контролем.
Хетчбек Volvo 480 мав цікавий дизайн із фарами, що відкриваються, і скляними задніми дверима й оснащувався ABS і турбомотором.
Для серій 740 і 480 в опціях пропонувалася установка антиблокувальної системи гальм (ABS). 480-а модель стала випускатися з турбодвигуном.
Модель 340 пропонувалася в продаж з каталізатором, а З60-а з підсилювачем керма й кондиціонером.
1988 рік
Volvo Car BV у Голландії представила перехідну модель 440. Машина одержала високі оцінки як по своїх технічних характеристиках, так і по дизайні салону.
У Женеві була представлена Volvo 740 GLT з новим 16-клапанним мотором потужністю 159 к.с. Тритижневий страйк, що пройшов у Швеції, призвів до припинення виробництва, у результаті чого вперше за 80-і роки не відбувся приросту в обсязі виробництва.
В Уддевалле було закінчене будівництво нового заводу.
Завод у Торсланде став розширюватися шляхом будівництва нового фарбувального цеху.
1989 рік
Із цього року змінився передній зовнішній вигляд 740-ї серії. Він був представлений у двох варіантах: один для 740 GL/GLE, іншої - для 740 GLT/Turbo.
Ряд модифікацій перетерпів турбодвигун. Він став менших розмірів і одночасно був доведений до більш оптимізованих характеристик.
Для певних ринків був представлений новий мотор з турбонагнітачем B204GT. Цей мотор обсягом 2 л з 16 клапанами мав на той момент найбільшу потужність із всіх двигунів, коли-небудь, установлюваних на заводі - 200 к.с.
Наприкінці року була проведена презентація Volvo 460. Це була машина з ходовою частиною й двигуном від 440-ї серії, а кузов був класу седан.
Протягом 1989 року Volvo Car Corporatіon провела ряд розробок, пов'язаних з питаннями безпеки, була неодноразово премійована. Зокрема , Нільс Болин, розроблювач 3-крапкових ременів безпеки, був нагороджений американською премією Safety and Health Hall of Fame і англійською премією Prіnce Mіchael Road Safety Award.
У листопаді 1989 року Крістер Зеттерберг замінив Гілленхаммера на посту Президента Volvo.
1990 рік
Поява Volvo 960 стало черговим кроком уперед. У неї встановлювався 6-циліндровий, трилітровий мотор потужністю 204 к.с. і автоматична коробка передач із електронним керуванням. Новий двигун B6304F мав два розподільних вали й двадцять чотири клапани. Volvo 960 прийшла на зміну 760-й.
Замість 740-ї була представлена 940-а, що схожа по дизайну кузова на 960-у й випускалася в трьох версіях: GL, GLT і Turbo. У ці машини встановлювалася подушка безпеки в кермо, підголівник на заднім сидінні й для середнього пасажира, а також дитяче сидіння, убудоване в підлокітник заднього сидіння.
Розробки Volvo Car Corporatіon в області безпеки неодноразово преміювалися міжнародними організаціями. В 1990 році за вбудоване дитяче сидіння й 3-крапкові ремені безпеки до цього сидіння у Великобританії Volvo була нагороджена Призом принца Майкла й Автомоторного клубу.
У цьому ж році була підписана угода між Volvo і Renault про спільну роботу в області виробництва легкових і вантажних автомобілів, а також автобусів. 1991 рік
У червні 1991 року Volvo Car Corporatіon провела презентацію моделі 850 GLT. На думку фахівців, це була модель, що містила в собі відразу чотири технічних нововведення:
Volvo 850 стала ще одним кроком уперед в області безпеки. На ній компанія представила систему захисту від бічних ударів і ремені безпеки із преднатяжниками.
Ця модель, поза всяким сумнівом, була найбільш прогресивною серед інших моделей Volvo, вироблених на початку 90-х років. Представлена в цій моделі система захисту від бічного удару незабаром була використана на інших моделях. На 850-й серії були використані підголівники нової конструкції, кермовий стовпчик був виконаний у більше безпечному виконанні й став регулюватися під водія як у вертикальній площині, так і в горизонтальній.
Восени цього року була укладена тристороння угода між Нідерландами, Volvo Car Corporatіon і Mіtsubіshі про створення спільного підприємства за назвою Ned Car BV, де кожній стороні належало по 33%.
1992 рік
Незважаючи на жорстку конкуренцію на світових ринках, 1992 рік став для Volvo досить плідним. 850-а модель дуже успішно продавалася на всіх ринках, і особливо в США.
Улітку цього року була представлена Volvo 850 GLE. Ця модель відрізнялася від GLT тільки двигуном. На GLT установлювався 20-клапанний мотор потужністю 170 к.с. при обсязі 2,5 л, на GLE стали ставити такий же точно мотор, але з 10 клапанами й потужністю, відповідно, 130 к.с.
Volvo 940/960 була представлена цього року з кузовом пікап, де заднє сидіння було виконано згідно всім останнім досягненням по безпеці.
Цього року Крістера Зеттерберга на посту президента Volvo змінив Серен Гілл.
1993 рік
У лютому була проведена презентація Volvo 850 з кузовом пікап. Заднє сидіння було зроблене складним таким чином, щоб забезпечити максимум вільного місця в задньому салоні. Що стосується підвіски й двигуна, то вони були такі ж, як на моделі 850 седан.
Улітку Volvo представила турбодвигун для 850-ї серії. По суті, це був точно такий же мотор, як в GLT, тільки зі зменшеним до 2,3 л обсягом і встановленою турбіною високого тиску. Цей мотор став найбільш потужним за всю історію Volvo Car Corporatіon - 225 к.с.
400-а серія перетерпіла ряд дизайнерських змін і стала схожа на 850-у серію, тільки в зменшених розмірах.
1993 рік відрізнявся зниженням купівельної спроможності. Для оптимізації виробництва був припинений випуск автомобілів на заводі в Уддевалле.
За весь час було випущено 2,8 мільйони автомобілів 240-ї серії. Останній автомобіль цієї серії з кузовом пікап з'їхав з конвеєра в травні 1993 року.
Цього року був запропонований проект злиття Volvo і Renault. Однак він зустрів широкий протест з боку акціонерів Volvo і всієї шведської громадськості, а в результаті був відправлений у відставку весь склад Ради Правління на чолі з пером Г. Гілленхаммером. Нова Рада Правління обрана у січні 1994 року.
1994 рік
Цей рік характеризується модернізацією й переоснащенням ряду підприємств компанії.
На Женевському автосалоні була представлена 850 Т-5 R - сама найбільш серійна машина Volvo - 250 к.с. Вона мала ряд змін по підвісці (більше опущена, ніж GLE, GLT), дизайну салону й спойлер переднього бампера. Потужність була збільшена на 25 к.с. у порівнянні з 850 Turbo за рахунок установки турбіни більшої продуктивності й, як наслідок, зміни коефіцієнтів системи керування упорскуванням. Volvo 850 став першим автомобілем у світі, де була встановлена бічна подушка безпеки на додаток до системи захисту від бічного удару.
У ході літа була представлена Volvo 960, що мала змінений дизайн як зовні, так і в салоні. Ця машина мала нову задню підвіску Multіlіnk-2, що від попередньої версії відрізнялася відсутністю пружин і заміною їх на пластикову ресору розташовану поперек кузова.
Двигун пропонувався B6254FS обсягом 2,5 або 3 л потужністю 170 к.с. Крім автоматичної, можна було встановити й ручну коробку.
1995 рік
У вересні цього року була проведена презентація нової моделі S40/V40. Це був плід спільних робіт Volvo і Mіtsubіshі в Борне в Нідерландах.
Volvo S40 з'явилася в результаті спільної роботи з Mіtsubіshі й випускалася на заводі NedCar у Голландії.
Разом із цією моделлю було запропоновано нове позначення моделей, де літера позначала тип кузова: S - седан, V - пікап і З - купе або кабріолет, а цифри означали номер моделі. Нова модель повністю відрізняється від своїх попередників як по дизайну, так і по пристрою, і повинна була прийти на зміну 400-й серії. Як силова установка до цієї моделі пропонувалися три типи двигунів: 2,0 або 1,8 л бензинові й 1,9 л турбодизельний.
Універсал на базі S40 одержав позначення V40. Як двигуни пропонувалися як атмосферні, так і з турбонаддувом.
Бічні подушки безпеки з цього року стали встановлюватися на всі моделі.
1996 рік
Цей рік був ознаменований презентацією великої кількості нових моделей. У Парижі була представлена З70. Ця модель стала результатом спільних розробок Volvo і TWR. Ходова частина й силовий агрегат цієї моделі запозичені від 850-ї серії. Наприкінці 1996 року була представлена З70 кабріолет, виконана цілком і повністю на базі З70 купе. До цього останній кабріолет був випущений більше десяти років тому.
Замість 850-ї серії була представлена серія S70/V70, що сильно змінилася по дизайну кузова й салону. Технічна сторона питання залишилася непорушною, що підтверджує конструктивну винятковість, яка зберігається до сьогоднішніх днів, 850-ї серії.
На базі 850-ї серії цього року був випущений автомобіль, здатний працювати як на бензині, так і на метані, за рахунок подвійної паливної системи. Крім цього, на базі 850-ї серії пікап було почате виробництво повнопривідного автомобіля, задня підвіска якого є модифікованої Multіlіnk-1 і задні колеса приводяться в дію при пробуксовці передніх коліс за рахунок в'язкісної муфти.
960-а модель цього року була перейменована на S90/V90 без особливих відмінностей.
Цього року компанією Volvo був зроблений 10-мільйонний автомобіль.
1997 рік
Представлена кількість нових моделей призвела до значного збільшення продажів у різних країнах.
40-а модель цього року стала оснащуватися додатково до тих моторів, які вже були на ній заявлені, мотором з турбо-наддувом високого тиску потужністю 200 к.с., з турбонаддувом низького тиску потужністю 160 к.с. і турбодизельним мотором потужністю 90 к.с.
0Із цього року й по сьогоднішній день досить широко представлена гама можливих модифікацій 70-ї серії в цілому. У частині, що стосується S70, це широкий спектр двигунів, пропонованих до кузова седан, які підрозділяються на 5 типів бензинових двигунів з потужністю від 126 к.с. до 250 к.с., дизельний мотор потужністю 140 к.с. і також мотор з подвійною паливною системою, що працює на бензині й метані. V70 представлена ще ширше, тому що, крім всіх цих типів двигунів, вона має класифікацію по ходовій частині. Можливий передній привід, повний привід 4х4 і повний привід зі збільшеним дорожнім просвітом.
Цього року Серена Гілла на посту президента Volvo змінив Лейф Юхонсон.
1998 рік
S90/V90 у травні 1998 року знята з виробництва. За весь період з 1990 року було випущено 667 тис. автомобілів цієї серії. Її замінить серія S80, що зовні буде продовжувати дизайнерську лінію моделей 1996-1997 років. Однак схожою на моделі, що випускають уже, її назвати не можна. В основу зовнішнього дизайну цього автомобіля ліг EEC Volvo. До моделі S80 пропонуються чотири модифікації бензинових двигунів від 140 к.с. до 272 к.с. і один дизельний мотор потужністю 140 к.с. Привід у цієї моделі зроблений на передні колеса. Поза всяким сумнівом, на цьому автомобілі Volvo гідно в'їде в XXІ століття. Таким чином, на даний момент Volvo не робить задньопривідні автомобілі.
Із цього року Volvo запропонувала своїм клієнтам установку системи RTІ (Road and Traffіc Іnformatіon). По суті справи, це навігаційне устаткування, що через супутник постійно визначає місцезнаходження автомобіля. Після завантаження CD з картою даної місцевості система на екрані, розташованому на верхній частині торпеди, позначає місцезнаходження автомобіля в прив'язці до карти.
Після цього водієві необхідно ввести кінцевий пункт призначення руху, і система, маючи базу даних по стану доріг, наявності пробок і аварії, самостійно обирає маршрут, найбільш оптимальний з погляду часу руху, витрати палива і так далі. Спілкування системи з водієм відбувається як за допомогою світлових символів на екрані, так і шляхом звукових повідомлень. У розвинених країнах цій системі пророкують велике майбутнє.
Нові моделі, нові переваги
Новий Volvo S60 і його найближчі родичі, створені на тій же платформі - Volvo S80, Volvo V70, Volvo Cross Country, а тепер і XC90, - прекрасно демонструють тісне співробітництво дизайнерів і інженерів у сучасній автомобільній компанії.
Базове компонування з компактним поперечно розташованим рядним двигуном, уперше встановленим в Volvo 850, забезпечила кожному з нових Volvo свої особливі переваги: додатковий простір для ніг перед заднім сидінням S80, збільшений простір для багажу в V70, динамічну лінію даху S60, а тепер і три ряди встановлених у напрямку руху сидінь XC90 - цей автомобіль здатний перевозити сім чоловік в просторі, у якому конкуренти ледве розміщають п'ятьох.
Повнопривідний універсал з підвищеним дорожнім просвітом одержав назву XC70 Cross Country.
2000 рік
Volvo V70 другого покоління - зовсім новий автомобіль, створений на великій платформі, - негайно знайшов успіх. Одночасно з'явився автомобіль Volvo Cross Country.
Випущено третю модель, створену на великій платформі - спортивний Volvo S60, що користується особливою популярністю в США.
Новий Volvo XC90 повинен допомогти Volvo зайняти частину ринку престижних всешляховиків.
2002 рік
У Детройті відбулася світова прем'єра довгоочікуваного SUV - Volvo XC90.