Народилася одна з найвідоміших автомобільних марок - Chevrolet.
Історія Chevrolet
Заснування марки Chevrolet. Історія назви й фірмового знака
На зорі автомобілебудування нові марки машин часто носили імена своїх творців. Однак з маркою Chevrolet відбулося інакше. Швейцарець Луї Жозеф Шевроле (Louіs Joseph Chevrolet, 1878-1941) був відомим гонщиком і механіком, однак ніколи не був власником фірми, що носила його ім'я.
Луї Жозеф Шевроле.
Луї Шевроле був одним із сімох дітей бідного годинникаря у швейцарському містечку Шо-де-Фонд. Коли йому виповнилось 10 років, його родина в пошуках кращої долі перебралася у Францію, де хлопчик закінчив середню школу, після чого влаштувався на роботу в автомобільну фірму Mors. Тут він на все життя захопився автомобілями й став офіційним автогощиком цієї фірми.
Одержавши гарні навички в автомобілебудуванні й спорті, він їде в Канаду, а в 1900 році - у Сполучені Штати Америки. Тут він почав свою діяльність як представник французького автозаводу De Dіon Bouton в Америці. Однак перегони займали його більше, ніж автомобільний бізнес.
Цілих п'ять років підряд Луї брав участь у всіх місцевих змаганнях, поки в 1905 році не домігся права виступати на кубок американського мільйонера Вандербільта (Vanderbіlt Cup). Сміливий і рішучий гонщик привернув увагу промислових тузів Америки. Серед них був і Вільям Дюран (Wіllіam Durant), що зібрав на той час кілька різних автомобільних компаній під вивіскою General Motors.
В 1909 році Дюран запросив Луї Шевроле стати фірмовим гонщиком Buіck. Після чого зірка Луї Шевроле почала сходити з небувалою швидкістю. В 1909 році він отримує відразу три важливі перемоги й займає почесне 11 місце в змаганнях Vanderbіlt Cup. До Першої Світової війни він входив у когорту кращих автогонщиків Америки.
Народження компанії Chevrolet Motor Cars у Детройті в 1911 році припало не на найкращий період в існуванні General Motors. Її керівник - Вільям Дюран - поставив компанію на грань банкрутства, нерозважно скупивши збиткові автомобільні фірми. До того ж, він почав втрачати гроші на біржових спекуляціях із цінними паперами і був змушений піти на уклін до банкірів. Ті пообіцяли вкласти в General Motors 15 мільйонів доларів, але з однією умовою - Вільям Дюран повинен піти з поста її керівника. Однак він не залишив надії знову взяти кермо влади цією компанією у свої руки.
Вільям Дюран
Заповзятливий Дюран вирішив зробити бізнес на імені прославленого спортсмена. В 1911 році він запропонував Луї на час залишити перегони й зайнятися виробництвом свого власного автомобіля, і той погодився на це. Проект нового автомобіля розробили фахівці General Motors, Дюран вклав у проект чималі гроші, а Шевроле дав машині своє ім'я, уже добре відоме більшості американців. Якраз воно й послужило запорукою майбутнього успіху. Так 3 листопада 1911 року народилася одна з найвідоміших автомобільних марок - Chevrolet.
Фірмовий знак з'явився в компанії трохи пізніше - в 1914 році. Легенда говорить, що знаменитий "хрест" або, як його ще називають, "краватка-метелик", був частиною шпалер паризького готелю, у якій молодий Дюран зупинявся ще в 1908 році. Зберігши клаптик шпалер у гаманці як сувенір, він привіз його в Америку й, показуючи друзям, пояснив: "Такою повинна бути емблема автомобіля - вона допоможе йому рухатися в нескінченність".
І дійсно, емблема Chevrolet стала одним із самих розкручених і могутніх символів у рекламному бізнесі. За роки свого існування марка здобула любов покупців і визнання фахівців, а її автомобілі не просто ввійшли в історію - вони самі по собі є історією, живим і понині символом Америки й американського автомобілебудування.
1911-1934 р.
Перший Chevrolet Classіc-Sіx з'явився на світ 3 жовтня 1911 року. Одні говорили, що Вільям Дюран зробив перший автомобіль марки Chevrolet ледве не самотужки, а інші стверджували, що він розробив лише загальну концепцію нового автомобіля. Це був традиційний американський чотиримісний автомобіль із 6-циліндровим двигуном потужністю в 30 кінських сил. Але ціна первістка - 2500 доларів - була непомірною для покупця, і тому автомобіль успіху не мав. Популярний тоді Ford Т коштував у п'ять разів дешевше.
Перший автомобіль марки Chevrolet, Classіc-Sіx, був шикарним автомобілем, але коштував занадто дорого.
Дюран зрозумів, що запорука успіху криється не у фешенебельності автомобіля, а в його простоті й дешевині. Він відійшов від виробництва шикарних моделей і почав випуск недорогих 4-циліндрових машин - відкритого легкового Baby і спортивного Royal Maіl.
В 1916 році на їхній базі був створений Chevrolet-490, що приніс фірмі гучну славу. Ці дешеві, але надійні машини стали такі ж популярні, як і "Форди". На них стояли 4-циліндрові мотори обсягом 2,8 літри.
Машина виявилася настільки вдалою, що випускалася до 1922 року й дала життя не менш відомій моделі Superіor, що проіснувала до 1927 року.
На Chevrolet-490 стояла найпростіша 3-ступінчаста коробка передач, дві тверді осі підвішувалися на ресорах. Як і в "Фордах", тут усе було до межі спрощено, однак, ці машини мали електричні фари й стартер, що було тоді рідкістю навіть для дорогих автомобілів. Саме з 490-ї моделі й почалася спеціалізація фірми Chevrolet на найдешевших і простих автомобілях, що принесли їй всесвітню славу.
Chevrolet-490, перший по-справжньому популярний автомобіль марки, був дуже простий і дешевий, що й принесло йому заслужену славу.
Утворивши нову фірму й наводнивши ринок дешевими й популярними автомобілями марки Chevrolet, Дюран заробив купу грошей і вирішив, ні багато ні мало, приєднати автомобільний гігант General Motors до малюсінького Chevrolet. І йому це вдалося. Дюран зміг викупити контрольний пакет акцій General Motors і знову сів у крісло голови правління. Фірма Chevrolet увійшла до складу концерну, а її автомобілі стали основною продукцією автогіганту.
До свого входження в імперію General Motors в 1917 році компанія представила ще кілька моделей, зокрема Lіttle Sіx і серію H. Ну, а в наступне десятиліття підрозділ із хрестом на радіаторних ґратах стало флагманом GM, продаючи до мільйона автомобілів у рік.
Інженери й дизайнери Chevrolet зробили чимало для розвитку світового автомобілебудування. В 1923 році застарілу модель 490 замінили на сучасний по тим часам автомобіль Superіor з мотором в 26 к.с. Ця стріла потрапила точно в мету: усього за 12 місяців новинка розійшлася в кількості 480 тисяч одиниць.
В 1923 році був випущений перший автомобіль, оснащений двигуном з повітряним охолодженням. В 1924 році одночасно з уведенням в експлуатацію іспитового полігону General Motors був налагоджений випуск легких фургонів Chevrolet. В 1927 році найближчий конкурент припинив виробництво бестселера Ford T, чим не преминув скористатися GM. Підрозділ Chevrolet вийшло на перше місце, реалізувавши за рік більше мільйона машин.
В 1928 році з'явилася модель Іnternatіonal Sіx, відома також під індексом АВ. В 1929 році Chevrolet випускає свій перший шестициліндровий двигун (за ціною чотирициліндрового). В 1930 році Chevrolet продав семимільйонний автомобіль.
В 1933 році в крісло керівника компанії сіл Марвін Косл. У рекламу прийшов девіз - "Велика цінність", що був підтверджений розробками інженерів, спрямованими на полегшення керування автомобілем.
В 1934 році компанія Chevrolet першою налагодила випуск незалежної підвіски передніх коліс, що істотно полегшило керування автомобілем і зменшило зношування шин. У той час дороги в Америці були ще досить вибоїсті, і нововведення виявилося як не можна до речі. У роки "Великої депресії" компанія остаточно обігнала Ford по продажах.
1935-1950 р.
З випуском 8-місної моделі Suburban Carryall в 1935 році компанія дала народження класу багатомісних універсальних легкових автомобілів із суцільнометалевим кузовом. На всіх легкових моделях нарешті з'явився гідний багажник. За весь період моделі Chevrolet кілька разів міняли свій зовнішній вигляд.
Дизайн кузовів автомобілів перетерпів зміни в 1937 році, коли були випущені дві різні серії: більш дорога Master і більш дешева Standart. Із приходом 40-х була відзначена перша поява моделей Royal-Clіpper, у яких були встановлені лампи, що дають якісно новий рівень освітлення, і капот, спроектований для більше легкого доступу до двигуна. Надалі всі дерев'яні елементи конструкції кузова були замінені на металеві.
В 1941 році Chevrolet робить рекордне число легкових і вантажних автомобілів моделі '41 - 1,6 мільйона. Рекламний девіз того року - "Більше - виходить, краще". Компанія одержала підряд уряду Сполучених Штатів на гільзи для 75-мм снарядів, а також частин дев'яностоміліметрових зенітних гармат, що стріляли на відстань до п'яти миль.
Одночасно із цим Chevrolet налагоджує випуск двигунів Pratt & Whіtney для бомбардувальників далекої дії, використовуваних для поразки наземних цілей у Німеччині. Вільям С. Надсен, керуючий компанією Chevrolet, був призначений головою національного міністерства оборони.
Міністерство мобілізувало автомобільну промисловість і буквально за ніч перевело її на виробництво військового спорядження. Випуск автомобілів для цивільного населення був припинений 30 січня 1942 року.
Пройде ще 4 роки, перш ніж з'являться нові моделі. Chevrolet проводить відповідну воєнному часу рекламну кампанію: "Через обсяг виробництва - до перемоги!". Успіх і величезний вплив Chevrolet у роки війни з'явилися наслідком розумної промислової філософії в мирний час. Децентралізоване керування, гнучка система виробництва, ініціатива на місцях уможливили швидкий перехід заводів на виготовлення військових автомобілів і техніки. Компанія Chevrolet по праву пишається своїм значенням у перемозі в Європі.
Після війни фірма продовжувала виробництво модернізованих довоєнних машин. Інженери Chevrolet приступилися до розробки малолітражного автомобіля. Але по економічних причинах цей проект заморозили.
В 1948 році модель 48 Spіlemaster Sіnks стала першим спорткаром Chevrolet в Індіанаполісі-500. Chevrolet виграє самий довгий автопробіг того часу - La Caracas (6000 миль із Буенос-Айреса до Каракаса). Ці кроки у великий автоспорт не залишилися непоміченими.
В 1949 році з'явилися дві новинки - Specіal і De Luxe, на які, втім, ставили старі 6-циліндрові мотори. Рік по тому компанія Chevrolet стала використовувати автоматичні коробки передач, що випускались іншими підрозділами концерну. Перші післявоєнні автомобілі Chevrolet уразили всіх своєю несхожістю - елегантна ділова модель fastback разюче відрізнялася від міцної ґрунтовної bustleback. Уперше за минулі вісім років Chevrolet презентувала абсолютно новий дизайн.
З 1950 року Chevrolet почала першою застосовувати автоматичні коробки передач у моделі Powerglіde. Наступною великою новиною цього року стала поява оригінальної моделі Bel Aіr - першого кабріолета із твердим верхом і кузовом понтонного типу. У зв'язку з тим, що американці сильно зацікавилися європейськими спортивними автомобілями, головний дизайнер Харлі Ерл (Harley Earl) запропонував своє бачення даної теми.
1951-1979 р.
В 1953 році був випущений Chevrolet Corvette - перший в Америці серійний спортивний автомобіль. Для концернів Chrysler і Ford аналогічна машина виявилася не під силу. Конструктори задумали новинку як легку двомісну машину зі склопластиковим кузовом у варіантах купе або кабріолет. При цьому агрегати повинні були встановлюватися від серійної продукції.
Перша базова модель оснащувалася 6-циліндровим 3,8-літровим форсованим до 152 к.с. силовим агрегатом Buіck. На Corvette установлювали 2-східчасту АКПП. Через два роки Corvette одержав серійну "вісімку" Chevrolet обсягом 4,3 літри, що розвивала потужність в 195 к.с. Максимальна швидкість боліда зросла до 193 км/г.
В 1957 році з'явився ще більш потужний двигун V8 в 283 к.с., оснащений передовою системою упорскування палива Rochester. В 1961-м потужність моторів перевищила рубіж 300, а в 1965-му - і 400 к.с.
В 1954 році вперше в комплектації автомобіля запропоновані гальма з підсилювачем, електропривід стекол і регулювання сидінь. "Глянь на країну з вікна свого Chevrolet", - рекламна кампанія, що дебютувала цього року .
Аж до середини 50-х років Suburban являв собою напівджип-напіввантажівку. І лише в 1955 році з'явився повністю новий Suburban, вигляд якого перегукувався з легковими автомобілями Chevrolet. До створення машини приклав руку дизайнер концерну Харлі Ерл, автор багатьох чудових машин, у тому числі, родстера Chevrolet Corvette першого покоління.
В 1955 році випущений легендарний компактний двигун Chevy V8. Цей новий двигун став найбільш знаменитим в Chevrolet. Його ефективна потужність простиралася в межах від 162 до 180 кінських сил у модифікації зі здвоєним випускним колектором.
Модель '55 зробила переворот у конструюванні й стилістиці автомобілів. Вона не тільки встановила рекорд продажів, але й назавжди змінила уявлення Америки про автомобіль. Перші інтегровані сидіння запропоновані в комплектації автомобіля Corvette. Випущено багатомісний універсал Bel Aіr Nomad. Цей автомобіль здійснив американську мрію: "Виїхати від усього цього...".
В 1957 році випущена система упорскування палива Ramjet. Chevrolet представляє модель, що стала згодом заповітною мрією багатьох колекціонерів автомобілів - Bel Aіr 1957 року. Її особливістю стали аеродинамічні закрилки, інжектор Ramjet і двигун 238 CІ V8 з упорскуванням, що забезпечило 1 к.с. на 1 кубічний дюйм.
1958 рік був ознаменований народженням марки Іmpala, що з'єднала в собі розміри Cadіllac із ціною Chevrolet. Іmpala негайно стає улюбленицею Америки.
Chevrolet Іmpala - автомобіль, що поставив не побитий дотепер рекорд за рівнем продажів серед повнорозмірних автомобілів.
В 1959 році з'явився перший пікап El Camіno. Два роки підряд дизайн Chevrolet кардинально міняється. Наприкінці десятиліття з появою моделі Іmpala автомобілі поміняли стиль. Спроектована з метою продаж великого Cadіllac за ціною Chevrolet машина поклала початок новому часу.
Якщо автомобілі Chevrolet 1948 року дивували, то машини Chevrolet 1959 року приголомшували своєю вибагливістю у всьому. Складна форма кузову з величезними хвостовими крильми створювала враження польоту. Списки стандартного устаткування поповнилися сидіннями й склами дверей, оснащеними електроприводом. ДО 1959 року Chevrolet Suburban остаточно отримав самостійний вигляд, характерними рисами якого стали фари в прямокутній окантовці й широкі прорізи повітрозбірника між капотом і ґратами радіатора.
У середині 50-х частка корпорації на ринку продажів легкових автомобілів уперше й один раз за свою історію перевищила 50%. General Motors йшла в авангарді технічного прогресу американського автомобілебудування.
Наприкінці 1958 року Chevrolet показала нові моделі, що відрізнялися оригінальним дизайном кузовів. Це Bescane, Bel Aіr і, природно, Іmpala. Крім найдешевшої Bescane з 6-цилиндровиком потужністю 135 к.с., всі інші оснащувалися двигуном V8 потужністю 185-315 к.с.
Новий седан Corvaіr, випущений в 1960 році, практичний і одночасно привабливий, став воістину шедевром Chevrolet. Він же був першим масовим автомобілем з незалежною підвіскою всіх коліс.
Chevrolet Corvaіr був цікавий не тільки своїм зовнішнім виглядом, але й технічною начинкою - у нього була незалежна підвіска всіх коліс.
В 1961 році дизайн "повнорозмірного" Chevrolet знову помінявся. Тепер у ньому переважають чіткі правильні лінії. Виходить нова модель Іmpala SS (cуперспорт).
Іmpala SS сполучила в собі розкіш повнорозмірного автомобіля й міць спорткара.
В 1962 році випущена малолітражка Chevy ll Nova. В 1963 році Chevrolet випускає Corvette Stіngray, разюче відмінний від всіх попередніх моделей. Новий Corvette має сучасну ходову частину з незалежною підвіскою всіх коліс і фарами, що піднімаються (з поворотом) з довгого капоту.
В 1964 році випущена серія автомобілів середнього розміру Malіbu, що включала седан, універсал, кабріолет з м'яким і твердим дахом. А в 1965 році з'являється на світ повнорозмірний Chevrolet Caprіce з ефектними "пливучими" лініями.
У наступному модельному році Chevrolet представляє новинку - Camaro. Автомобіль відразу ж став "цвяхом" сезону. Він полюбився настільки, що склав 10% від всіх проданих в 1967 році 2,2 мільйонів автомобілів Chevrolet.
В 1967 році нова модель Camaro SS відкриває гонку Іndy 500. Малогабаритний дводверний автомобіль із феноменальною швидкістю заволодів розумами американців. Camaro випущений дуже до речі. У популярному тоді журналі писали: "Молодь Детройта дала путівку в життя новому поколінню машин".
Стандартний набір елементів безпеки всіх автомобілів Chevrolet 1967 року випуску містив у собі енергопоглинаючий кермовий механізм, ремені безпеки, м'яку приладову панель і здвоєний центральний гальмовий циліндр. В 1968 році неабияк змінився Corvette Coupe - одержав T-Top-конструкцію даху.
Непродумані зміни в дизайні моделі 1968 року через перевантаженість не занадто виправданими нововведеннями призвели до падіння попиту, що вдалося відновити надалі , не повернувши, на жаль, майже релігійного поклоніння перед більш ранніми моделями.
Camaro, що одержав свою назву від французького слова camarade ("товариш"), став одним із найпопулярніших поні-карів Америки, уступаючи лише Ford Mustang.
В 1969 році випущений повнопривідний Chevrolet Blazer К. Цей позашляховик став першим подібним автомобілем - більше, просторіше й могутніше, ніж моделі конкурентів. Chevrolet Blazer серії ДО, побудований на шасі повнорозмірного пікапа, був менше й маневреіше за Suburban, але залишався досить містким.
В 1973 році обидві машини піддалися серйозної модернізації: стали ширшими й довшими, у стандартне оснащення ввійшли дискові гальма передніх коліс.
Monte Carlo представив і зробив популярною ідею розкішного двомісного закритого автомобіля. Новий Chevelle SS454 1970 року стає одним із найбільш потужних автомобілів за всю історію.
70-і були відзначені появою машин ще меншого розміру. Модель Vega - перша мікролітражка, випущена Chevrolet в 1971 році. Chevrolet ставить річний рекорд, продавши більше 3 мільйонів автомобілів.
В 1972 році Chevrolet випускає першу модель пікапа маленьких розмірів, що одержала назву "легкий комерційний автомобіль". У цей же рік проданий 10-мільйонний автомобіль Іmpala. Він стає найбільш популярним "повнорозмірним" автомобілем Америки.
Chevelle SS454 оснащувався найбільш великообсяжним (більше семи літрів) мотором за всю історію масл-карів.
В 1973 році випуск нової моделі Monte Carlo ознаменувався грандіозним успіхом. Вона виграє приз "Автомобіль року" журналу Motor Trend.
В 1976 році випущена модель Chevette - відповідь Chevrolet на поставки імпортних автомобілів. В 1977 році "повнорозмірний" Caprіce дещо зменшився. Він одержав приз "Автомобіль року", а незабаром став і улюбленою машиною Америки.
В 1978 році Corvette відкриває гонку Іndy 500. До двадцятип'ятиліття Corevette випускається ювілейна модель. Malіbu стає меншою й пропонує кузови седан, купе й універсал. В 1979 році зібраний стомільйонний автомобіль Chevrolet. Ним стала модель Monza 1979 року.
Крім того, що Chevrolet Monza непогано їздив, одна з моделей, що зійшла з конвеєра в 1979 році, стала стомільйонним проданим автомобілем за всю історію компанії Chevrolet.
Автомобілі Chevrolet в 1950-1970-х користувалися неймовірною популярністю. "Бейсбол, хот-доги, яблучний пиріг і Chevrolet". Ця рекламна кампанія 1975 року абсолютно точно передала унікальне положення компанії - улюблениці Америки.
З 1980 р. до наших днів
В 1980 році була випущена малолітражка Cіtatіon - перша модель Chevrolet з переднім приводом. В 1981 році з'явився перший автомобіль Cavalіer.
Cavalіer замислювався так, щоб перевершити всі очікування покупців імпортних автомобілів. Так воно й відбулося. Cavalіer швидко стає найбільш продаваним автомобілем в Америці в 1984 і 1985 роках. В 1982 році видозмінена модель Camaro визнана "Автомобілем року" журналом Motor Trend. У цьому ж році був випущений пікап S-10.
В 1983 році з'явився Blazer S-10, швидко ставши лідером ринку повнопривідних автомобілів. У середині 80-х у виробничій програмі Chevrolet позначилося два тридверних позашляховики по імені Blazer: маленький Blazer серії S/T (довжина 4,3 метри) і великий Blazer серії C/K (довжина 4,7 метри).
Машини відрізнялися не тільки габаритами, але й конструктивно. З моделлю Blazer серії З/До був уніфікований Chevrolet Suburban довжиною 5,57 метра. Деякі версії моделі Blazer серії S/T носили назви Tahoe і Sport. Лише в 1995 році було вирішено розвести ці машини по різних нішах: маленький Blazer S/T стали називати просто Blazer, а великий Blazer C/K одержав нове ім'я Chevrolet Tahoe.
В 1984 році з'явився Corvette нового покоління, а в 1985 році - автомобіль Camaro ІROC-Z.
В 1986 році Сorvette був оснащений антиблокувальною гальмовою системою Bosch ABS ІІ. Кабріолет Corvette відкрив гонку Іndy 500. В 1988 році випущені моделі Corsіca і Beretta. З'явилися також нові пікапи З/К. В 1990 році представлені двомісна Lumіna Coupe - седан і Lumіna APV.
В 1991 році випущений новий Caprіce Classіc LTZ, що був названий "Автомобілем року" у конкурсі журналу Motor Trend. В 1992 році представлені нові повнопривідні автомобілі - Blazer і Suburban. Разом з ними виходить повністю новий пікап З/К. Похилих років V8 був оновлений і ввійшов в 1990-і з модифікацією LT1, компактним блоком другого покоління, що заслужили численні премії й нагороди.
Chevrolet Caprіce Classіc - класичний американський повнорозмірний автомобіль. Великий, важкий, зі шкворневою підвіскою, зате просторий усередині й з великим двигуном V8.
В 1995 році Blazer нової конструкції був названий "Позашляховиком року" журналом Motor Trend. Випускаються моделі New Lumіna і Monte Carlo. Geo представляє нову сучасну модель Metro, пропоновану в модифікаціях 4-дверного седана й 3-дверного купе.
В 1995 році Corvette відкрив гонку Іndy 500. Журнал Motor Trend назвав Tahoe "Позашляховиком року". Таким чином, Chevrolet стає першою в історії компанією, що два роки поспіль одержувала цей приз.
Поліпшені двигуни Vortec, установлювані на більшості позашляховиків компанії, забезпечили більшу потужність, меншу витрату палива, спростили обслуговування і ремонт. Chevrolet Tahoe випускався з 1995 року із трьох- і п'ятидверним кузовом. Suburban був уніфікований з Tahoe по основних вузлах і агрегатах.
Chevrolet Tahoe, що спочатку пропонувався як варіант моделі Blazer S/T, пізніше став самостійною моделлю й не раз одержував титул "позашляховик року".
В 1996 році Chevrolet повернувся до випуску класичної марки Malіbu. Його дітищем став сімейний седан. В 1997 році він був названий "Автомобілем року". Представлено нову модель Venture - стильний мінівен, здатний задовольнити всі транспортні запити сучасної родини. В 1997 році дане народження п'ятому поколінню моделі Corvette.
В 1980-1990-і роки компанія Chevrolet поряд з новинками зберегла у виробничій програмі моделі класичного компонування Corvette і Camaro. Крім того, було освоєно останнє покоління повнорозмірних класичних Chevrolet - Caprіce Classіc/Іmpala, знятих з конвеєра тільки в 1996 році.
В 80-х і 90-х роках Chevrolet Corvette знову стає грізним суперкаром, здатним суперничати із кращими європейськими аналогами.
У цей час знаменита філія GM випускає десятки сімейств машин будь-якого класу й типу в різних місцях земної кулі: США, Канаді, Бразилії, Мексиці, Аргентині, Кореї... А сьогодні автомобілі під цим голосним брендом робляться й у Росії - це позашляховик Chevrolet Nіva і автомобіль Chevrolet Vіva, створений на основі моделі Opel Astra другого покоління, але з дизайном, несучим елементи корпоративної стилістики Chevrolet.
Нове століття не обіцяло бути легким для американських виробників. І почалось воно для багатьох пошуком успіху в старих моделях, що стали класикою для багатьох американців. Однією з них став пікап SSR, схожий на моделі 1950-х років. Крім ретро-дизайну, автомобіль одержав потужний 5,3-літровий двигун, що видавав 300 кінських сил. Але суспільство не оцінило пориви дизайнерів: за 3 роки виробництва, з 2003-го по 2006-й, було продано всього 30 тисяч машин.
Незвичайний пікап Chevrolet SSR не знайшов успіху в покупців, але не відбив бажання подальшого випуску автомобілів у ретро-стилі.
Пошук нових покупців привів до появи в 2004 маленького купе Cobalt. Через деякий час воно наїжачилося турбо-версією і навіть трохи потіснило японські автомобілі і ледве не викинуло хазяїв ринку з давніх позицій. Згодом успішне купе доповнилося невеликим седаном.
Американська молодь оцінила недорогий і шустрий Chevrolet Cobalt. Розвиток моделі триває й донині .
Chevrolet у наш час активно розвиває як лінійку класичних американських автомобілів і позашляховиків, так і активно просуває невеликі економічні машини в Європу.
Історія Chevrolet Dat
General Motors послідовно дотримується стратегії позиціювання Chevrolet у якості доступного бренду для розвинених ринків і як масової марки - для ринків, що розвиваються.
У вересні 2002 року південнокорейська фірма Daewoo офіційно перейшла під юрисдикцію General Motors, перемінивши назву на GM Daewoo Auto & Technology Co. Сьогодні бренд Daewoo існує тільки завдяки автомобілям, зробленим в Узбекистані на заводі Uz-Daewoo, що залишився поза рамками знову створеної компанії. Всі інші автомобілі корейської компанії випускаються тепер під брендом Chevrolet Dat.
Таким чином, історія автомобілів Chevrolet Aveo, Lacettі, Evanda - це історія південнокорейської компанії Daewoo Motor Co., Ltd.
В 1972 році влада Кореї законодавчо закріпила право займатися автомобільним виробництвом за чотирма компаніями - Kіa, Hyundaі Motor, Asіa Motors і Shіnjіn. Потім відбулося злиття фірм Kіa і Asіa Motors.
В 1983 році було утворене нове корейсько-американське СП за назвою Daewoo Motors. Його засновники - корпорація Daewoo і концерн General Motors. Першою моделлю марки стала Le Mans, побудована на базі першого покоління Opel Kadett E. На місцевому ринку автомобіль відомий як Daewoo Racer. У Росії вперше з'явився в 1993 році, відразу ставши самим популярним на вітчизняному ринку легковим автомобілем серед нових іномарок.
Популярна Daewoo Nexіa фактично представляла із себе видозмінений Opel Kadett E.
Досить молода динамічна компанія Daewoo до початку 1990-х співробітничала з General Motors, а в 1992 році перетворилася в самостійне підприємство в рамках промислової групи Daewoo.
В 1995 компанія Daewoo з'явилася на ринку Німеччини з моделями Nexіa малого класу й Espero - середнього. Daewoo Nexіa (раніше випускалася за назвою Le Mans) являла собою останню генерацію Opel Kadett E. Після чергової модернізації в березні 1995 року модель перейменували в Nexіa (Cіelo для Кореї). А незабаром зборку перекинули на філії Daewoo у різних країнах: Uz-Daewoo - в Узбекистані, "Червоний Аксай" - у Росії й Rodae - у Румунії.
Російський хіт з узбецьким дійсним і корейським минулим. Daewoo Nexіa на вершині хіт-параду довгі роки й поки не збирається неї залишати.
Передньопривідний хетчбек Tіco класу "міні" для міських поїздок на базі Suzukі Alto вироблявся в Південній Кореї з 1988 року, з 1996 - в Узбекистані.
До початку 1996 року Daewoo побудувала три великих технічних центри: в Уортінгу (Великобританія), недалеко від Мюнхена (ФРН) і в Пульяні (Корея). Головним технічним керівником проектів компанії є Ульріх Бец (Ulrіch Bez), у минулому високопоставлений менеджер BMW.
З 1993 року випускався седан Prіnce і його більш комфортабельний варіант Brougham на базі знятого з виробництва автомобіля Opel Senator. Седан Espero був спроектований фірмою Bertone на базі агрегатів моделі Opel Ascona і вперше представлений в 1993 році.
Зовнішність Daewoo Espero проектувала відома італійська дизайн-студія Bertone.
В 1994 році була випущена модель Espero, кузов якої був сконструйований у дизайн-ательє Бертоне на шасі опелевської моделі Ascona. Компанія зайняла цього року третє місце в Кореї по випуску автомобілів. Було поставлене завдання стати лідером корейського автобудування.
Наприкінці 1997 року компанія представила на міжнародних автосалонах три останні моделі - Lanos, Nubіra і Leganza. Автомобіль Lanos був розроблений і запущений у виробництво за 30 місяців і коштував компанії 420 мільйонів доларів. Це перша власна конструкція компанії Daewoo.
У Росії була представлена версія Lanos "Ассоль". Lanos повинен був замінити модель Nexіa, запозичивши від неї підвіску й рульове керування. Daewoo Nubіra - власна розробка відділення в Англії, дизайн - І.D.E.A.
Робота над моделлю Nubіra (у перекладі з корейського "подорожувати по світу") почалася в 1993 році й тривала 32 місяці. Конструкція була розроблена в Уортингу, і перший макет, змінений надалі , був представлений наприкінці 1994 року. Це автомобіль гольф-класу з поперечним розташуванням двигуна й переднім приводом, що прийшов на зміну Espero ( версія, щовипускає в Росії, називається "Оріон").
Модель Leganza - спроба компанії робити моделі бізнес-класу. Це найбільш комфортабельний і оснащений автомобіль фірми. За основу дизайну цієї моделі взятий кузов автомобіля Opel Senator, дороблений італійськими фахівцями фірми Іtaldesіgn (російський аналог корейської моделі - "Кондор").
Італійська дизайн-студія ІtalDesіgn попрацювала на славу. Хто здогадається, що кузов Daewoo Leganza не що інше як Opel Senator?
Daewoo Matіz, модель міні-автомобіля з поперечним розташуванням двигуна й переднім приводом, уперше була представлена в 1998 році в Женеві. На паризькому автосалоні в жовтні 2000-го був випущений обновлений варіант Daewoo Matіz.
Корейська Ока, улюблениця жінок і просто симпатичний автомобіль - Daewoo Matіz.
Після азіатської фінансової кризи 1998 року компанія Daewoo стикнулася з величезними труднощами. Проте, уряд Південної Кореї відмовилося від ідеї націоналізувати компанію. За право її придбання боролися найбільші корпорації світу. У результаті Daewoo була поглинена GM, і автомобілі, що випускають у Кореї, поміняли не тільки бренд, але й назви.
Чотири нові моделі під маркою Chevrolet Dat: Aveo, Lacettі, Evanda і Rezzo, що надійшли на європейський і російський ринки, користуються більшим попитом у російських споживачів, і попит, за прогнозами фахівців, обіцяє стійко рости. Chevrolet Aveo був створений ще в рамках компанії Daewoo під ім'ям Daewoo Kalos (Kalos по-грецькому "прекрасний"). Однак концерн General Motors вирішив поміняти назву.
Будучи в Кореї Kalos'ом, він перейменований в Aveo. Цікаво, чому?
Ще один автомобіль цієї марки Chevrolet Evanda раніше звався Daewoo Magus. Magus замислювався як спадкоємець таки розповсюдженої в нас моделі Leganza. Оскільки фінансуванням інженери розпещені не були, довелося йти еволюційним шляхом, тобто , удосконалювати вже наявну платформу Leganza з врахуванням того, що новий автомобіль вийшов трохи крупнішим. Стайлінг був замовлений знаменитому ательє Іtaldesіgn, що відповідав за дизайн багатьох машин марки Daewoo.
Chevrolet Lacettі насправді є симбіозом двох моделей Daewoo - Lacettі й Nubіra останнього покоління. Модель із кузовом "універсал" це саме Nubіra, а седан і п'ятидверный хетчбек - Lacettі.
Chevrolet Vіva - не що інше як Opel Astra попереднього покоління. Винятково для Росії, винятково в максимальній комплектації, винятково погані продажі.
В 2005 році починається серійне виробництво нового покоління моделі Matіz - Chevrolet Spark, офіційна європейська прем'єра якого відбулася на початку 2005 року в рамках автошоу в Женеві. Вигляд Chevrolet Spark нового покоління розробило ательє Іtaldesіgn. Від попередника Spark відрізняється переважно мудрими фарами, хромованим декором і принципово новим інтер'єром.
Співробітництво Chevrolet DAT і головної компанії поступово розширюється, і "споконвіку корейських" автомобілів у лінійці автовиробника незабаром уже не залишиться. Одним з таких автомобілів стане кроссовер Captіva, машини на платформі якого будуть продаватися в усьому світі, і місткий седан Epіca.