1903 | 06 | ЧЕРВЕНЬ | 16 червня 1903 року. Генрі Форд і його одинадцять друзів-ентузіастів зібрали пристойну суму в 28000 доларів і Генрі Форд і його одинадцять друзів-ентузіастів зібрали пристойну суму в 28000 доларів і подали заявку на організацію промислового підприємства в штаті Мічиган (Історія Ford).
В 1872 році син ірландського іммігранта впав з коня під час роботи на фермі свого батька біля міста Дірборн (штат Мічиган, США). Саме в цей день він вирішив створити такий транспортний засіб, який би не заподіював страждань і був би більш надійним, ніж транспортні засоби з використанням сили тварин. Цим наїзником-невдахою був Генрі Форд (Henry Ford). Красива баєчка, еге ж?

Надалі Генрі і його одинадцять друзів-ентузіастів зібрали пристойну суму в 28000 доларів і 16 червня 1903 року подали заявку на організацію промислового підприємства в штаті Мічиган.

Ford Motor Company початку свою виробничу діяльність, і в результаті була створена "бензинова коляска" із приводом від двигуна в 8 л.с., що одержала найменування "Модель А".

Уже через десять років після цього Форда знали по всьому світу як генія, що подарував світу Ford T - автомобіль, доступний кожному. Ford Motor Company першою ввела конвеєр. Завдяки цій технічній новинці Генрі Форд зумів знизити вартість моделі Tіn Lіzzy з 850 до 290 доларів.

У чому секрет успішної столітньої діяльності Ford Motor Company? Створюючи компанію, Генрі Форд мріяв про автомобіль, чия вартість не перевищувала б річного окладу тих простих робітників, які збирали машини на заводі в Детройті.

За сто років своєї історії компанія Ford перетерпіла безліч змін. Однак віра в те, що в людей повинні бути доступні, надійні й сучасні автомобілі, залишилася незмінною.

Генрі Форд з'явився на світ в селищі Спрингфілд у штаті Мічиган 30 липня 1863 року. Він був старшим із шести дітей Вільяма й Мері Форд (Wіllіam; Mary Ford), які володіли процвітаючим фермерським господарством. Дитинство Генрі пройшло на батьківській фермі, де він допомагав родині й відвідував звичайну сільську школу.

В 12 років Генрі обладнав невелику майстерню, де із захопленням проводив весь вільний час. Саме там через кілька років він сконструював свій перший паровий двигун.

Один із найбільш знаменитих автомобілів у світі, Ford T, відомий насамперед тим, що завдяки йому автомобіль став засобом пересування, а не іграшкою для багатих. На жаль сьогодні це знову іграшка для багатих, а прості люди їздять на тролейбусах.

В 1879 році Генрі Форд перебрався в Детройт, де влаштувався на роботу помічником машиніста. Через три роки Форд переїхав у Дірборн і п'ять років займався конструюванням і ремонтом парових двигунів, підробляючи час від часу на заводі в Детройті. В 1888 році він оженився на Кларі Брайент (Clara Jane Bryant) і незабаром обійняв посаду керуючого на лісопильному заводі.

В 1891 році Форд став інженером компанії Edіson Іllumіnatіng, а через два роки був призначений головним інженером компанії. Пристойний оклад і достатня кількість вільного часу дозволили Фордові більше часу приділяти розробці двигунів внутрішнього згоряння.

Перший двигун внутрішнього згоряння Форд зібрав на кухні свого будинку. Незабаром він вирішив поставити двигун на раму із чотирма велосипедними колісьми. Так в 1896 році з'явився квадроцикл - транспортний засіб, що став першим автомобілем Форд.

Звільнившись в 1899 році з компанії Edіson Іllumіnatіng, Генрі Форд заснував власну фірму Detroіt Automobіle. Незважаючи на те, що через рік підприємство збанкрутувало, Форд встиг зібрати кілька гоночних автомобілів. Форд сам брав участь в автогонках і в жовтні 1901 року зумів перемогти чемпіона Америки Олександра Уїнтона (Alexander Wіnton).

Компанія Ford Motor з'явилася в 1903 році. Її засновниками були дванадцять бізнесменів зі штату Мічиган на чолі з Генрі Фордом, що тримав 25,5% акцій підприємства й займав посади віце-президента й головного інженера компанії.

Під автомобільний завод була переустаткована колишня фургонна фабрика на Мек Авеню в Детройті. Бригади, що складалися із двох-трьох робітників, під безпосереднім керівництвом Форда збирали автомобілі із запчастин, які виготовляли на замовлення іншими підприємствам.

Перший автомобіль компанії був проданий 23 липня 1903 року. Першим творінням Ford стала "бензинова коляска" із приводом від двигуна потужністю 8 л.с., що одержала назву Model А.

Автомобіль була описаний як "найбільша машина на ринку, яку у стані водити навіть 15-літній хлопчик". В 1906 році Генрі Форд став президентом і засновним власником компанії. Перший овальний логотип Ford з'явився в 1907 році завдяки першим британським представникам компанії Перрі (Perry), Торнтону (Thornton) і Шрайберу (Schreіber). У рамках рекламної кампанії він був представлений як "клеймо вищої проби", покликане символізувати надійність і економічність.

Протягом наступних п'яти років Генрі Форд керував загальним розвитком і програмою виробництва. За цей час було використано 19 літер алфавіту - від Model А до Model S. Частина із цих моделей так і залишилася на рівні експериментальних, не дійшовши до кінцевого споживача.

В 1908 році Генрі Форд втілив у життя свою мрію, випустивши Модель T. "Бляшана Ліззі" (Tіn Lіzzy), як її ласкаво називали американці, стала найвідомішим автомобілем за всю історію автоіндустрії.

Її базова ціна становила 260 доларів, і протягом усього одного року було продано близько 11 тисяч таких машин. Саме поява Моделі Т ознаменувало настання нової ери в розвитку особистого транспорту. Автомобілем Форда було просто управляти, він не вимагав складного технічного обслуговування й міг проїхати навіть по сільських дорогах.

Із цього моменту автомобіль стає предметом масового виробництва, попит на який постійно росте. У цей же час на базі Model Т створюються машини для різних служб: пікапи, автомобілі для доставки дрібних вантажів, швидкої допомоги, автофургони й невеликі автобуси.

Щоб задовольнити зростаючі потреби покупців, а також підвищити продуктивність праці, Ford уперше впроваджує на своїх заводах конвеєрне виробництво, при якому кожний робітник виконує одну операцію, залишаючись на одному місці. У результаті нововведення кожні 10 секунд із конвеєра сходила ще одна Model Т, а конвеєр, що рухається, став новим, значним етапом індустріальної революції.

В 1919 році Генрі Форд і його син Едсел (Adsel Ford) викупили акції підприємства в інших акціонерів за 105 568 858 доларів і стали єдиними власниками фірми. У тому ж році Едсел успадкував від батька пост президента компанії, який він і займав до своєї смерті в 1943 році. Після раптової смерті сина Генрі Фордові знову довелося встати біля керма компанії. Ford Fordor Deluxe у свій час був дуже популярний.

Модель A, випущена в 1927 році, була першим автомобілем компанії Ford з овальною емблемою на ґратах радіатора. До самого кінця 50-х років більшість автомобілів Ford випускалося з добре відомим у наші дні темно-синім значком. Хоча овальний значок був затверджений як офіційна емблема Ford, він не ставився на автомобілі до середини 70-х років.

Стрімкий темп життя постійно вимагав нарощування потужностей і впровадження унікальних технологій. Розвиваючись у ритмі часу, Ford Motor Company була готова показати свої останні досягнення.

1 квітня 1932 року компанія представила громадськості V-образний 8-циліндровий двигун. Ford став першою компанією, якій вдалося випустити монолітний 8-циліндровий блок. Автомобілі з таким двигуном надовго стали домінуючими серед практичних американців.

Уже в 1934 році на сільських фермах і на вулицях великих міст з'явилися вантажні автомобілі Ford, оснащені повністю доробленим двигуном.

У цей час усе актуальніше стає проблема безпеки автомобіля. Генрі Форд не залишає без уваги й цю тему. На його заводах уперше починають застосовувати безпечні скла, ведеться постійна робота зі зниження ризику для людського життя - турбота про людину завжди була й залишається найважливішим аспектом загальної політики компанії. Автолюбителі й рядові громадяни щедро платять за таку турботу своєю прихильністю й любов'ю до Ford.

Знаменита марка завойовує популярність не тільки в Америці, але й у цілому світі. У наш час Ford має величезну мережу заводів і магазинів по всій Америці, відкриває філії в Європі й Росії. Тисячі автомобілів знаходять своїх хазяїв по усьому світі. Марка стає справді народною.

У вересні 1945 року Генрі Форд передав повноваження своєму старшому онукові - Генрі Фордові ІІ. У травні 1946 року Генрі Форд-старший був визнаний гідним почесної премії за заслуги перед автопромисловістю, а наприкінці цього ж року Американський інститут нафти (Amerіcan Petroleum Іnstіtute) вручив йому золоту медаль за заслуги перед суспільством.

Генрі Форд помер у віці 83 років у своєму будинку в Дирборні 7 квітня 1947 року. Таким чином, завершилася ціла епоха в історії компанії Ford Motor, що незважаючи на кончину свого засновника продовжувала активно розвиватися.

Але онук гідно продовжує справу свого діда. 8 червня 1948 року нова модель Ford 1949 року була врочисто представлена на виставці в Нью-Йорку. Основні її особливості - гладкі бічні панелі, незалежна передня підвіска й бічні скла, що відкриваються.

Інтеграція кузова й крил стала новинкою, що встановила стандарт автомобільного дизайну. В 1949 році Ford продав біля мільйона таких автомобілів, досягши найвищого обсягу продажів за період з 1929 року.

З величезною швидкістю ростуть і прибутки компанії. Це привело до збільшення виробничих споруд: нові виробничі й складальні заводи, іспитові полігони, інженерно-дослідницькі лабораторії.

Освоюються нові види діяльності: фінансовий бізнес - Ford Motor Company, страхування - Amerіcan Road Іnsurance Company, автоматична заміна запчастин - Ford Parts and Servіce Dіvіsіon, електроніка, комп'ютери, космічні технології й багато чого іншого.

І, нарешті, у січні 1956 року Ford Motor Company стала відкритим акціонерним товариством. У цей час у компанії було близько 700 000 акціонерів.

Центром уваги в 60-і роки стає молодь. Відповідно до настроїв у суспільстві, Форд швидко переорієнтує своє виробництво на створення недорогих спортивних автомобілів, призначених молодому покупцеві.

Саме тоді, в 1964 році, на суд публіці вперше представляється Mustang. Найважливішою особливістю новинки було використання нового двигуна, у якому сполучалися два агрегати - трансмісія й привідний міст. Вигідно відрізняв її й зовнішній вигляд - оригінальне сполучення всіх сучасних тенденцій дизайну 50-60 років.

Такого гострого інтересу, який викликав цей автомобіль, не спостерігалося із часів Моделі А. У перші ж сто днів було продано сто тисяч чотиримісних автомобілів Mustang. Прибутки компанії перевершили всі очікувані результати.

Натхнені успіхом фахівці Ford продовжують розробляти оригінальний дизайн, використовуючи при цьому новаторські тенденції й розробки автомобілебудування. Їхня робота втілилася в моделях типу Corіna і у фургоні Transіt.

Але не тільки прибуток хвилював співробітників і керівництво Ford Motor Company. Триває боротьба за безпеку їзди.

Ford GT40 вигравав 24-годинну гонку в Ле-Мане 4 рази, перервавши гегемонію болідів Ferrarі. Так, в 1970 році Форд стає першим із серійних виробників, що впровадив передні дискові гальма. З 1976 року легендарна овальна емблема Форд із синім тлом і срібними літерами ставиться абсолютно на всі автомобілі компанії, щоб у будь-якій країні світу можна було з легкістю впізнати продукцію Ford.

Комфортний і економічний Ford Taurus був визнаний "автомобілем року" у США й став бестселером.

Умови твердої конкуренції, що особливо загострилася в цей період, спонукують фахівців Ford впроваджувати нові технології й в інших областях - особлива увага приділяється економії палива. Метою дизайнерів стає створення лідера світового класу в середньому й представницькому сегментах ринку. У результаті з'явилися Ford Taurus і Mercury Sebale.

Необхідно відзначити, що Taurus створювався як автомобіль, кожна деталь якого доведена до досконалості. Зусилля принесли свої плоди - Taurus був визнаний автомобілем 1986 року, а через рік став бестселером в Америці.

Ford Mondeo згодом став заміною Ford Scorpіo, хоча спочатку й уступав йому в розмірах. Наступними новинками Ford стали Mondeo, а також видозмінений Mustang. Прем'єрами 1994 року також були Ford Espіre і мікроавтобус Wіndstar.

Потім Північна Америка побачила вдосконалені Ford Taurus і Mercury Tracer, що продемонстрували перші значні зміни в дизайні автомобілів, які з'явилися на ринку наприкінці 80-х років. У Європі були також представлені видозмінений пікап F-серії, нова Fіesta і мінівени Galaxy. Ford Galaxy побудований на одній платформі з Volkswagen Sharan і Seat Alkhambra, та й зовнішні відмінності можна перерахувати по пальцях.

Основною метою компанії стає постійне вдосконалення своєї продукції при зниженні витрат на виробництво. Результатами стали світові автомобілі. У даний момент по усьому світі продається більше 70 різних моделей машин, зроблених під марками Ford, Lіncoln, Mercury, і Aston Martіn. В Ford є також частка акцій у компаніях Mazda Motor Corporatіon і Kіa Motors Corporatіon.