1946 | 05 | ТРАВЕНЬ | 07 травня 1946 року. Масару Ібука і його компаньйон Акіо Моріта заснували в Токіо компанію Масару Ібука і його компаньйон Акіо Моріта заснували в Токіо компанію "Токіо Цусін коге" (токійську компанію телезв'язку) (історія Sony).
Початок фірмі "Соні" поклала маленька майстерня по виробництву короткохвильових приставок до радіоприймачів, що відкрив пан Масару Ібука. 7 травня 1946 року він і його компаньйон пан Акіо Моріта заснували в Токіо компанію "Токіо Цусін коге" (токійську компанію телезв'язку). Вона нараховувала 20 чоловік, а початковий капітал склав усього близько 500 доларів США.

Навряд чи хтось міг пророчити тоді велике майбутнє цьому підприємству, що відчувало гостру недостачу фінансових ресурсів, не мало привабливих товарів у своїй виробничій програмі й постійно боролося з погрозою витиснення з ринку могутнішими конкурентами.

Однак блискуче партнерство Масару Ібукі, технічного генія фірми, і Акіо Моріти, що відповідали за маркетинг і комерційне втілення зухвалих проектів, перетворили маленьку й нікому не відому компанію в одну з найбільших транснаціональних корпорацій світу.

Їхніми зусиллями була створена не просто велика компанія, а фірма-новатор. Саме "Соні Корпорейшн" першою запустила в масове виробництво транзисторний радіоприймач і створила перший у світі домашній відеомагнітофон.

Портативний кассетник з навушниками Walkman - неодмінний атрибут сучасної молодіжної культури - теж дітище "Соні", і в першу чергу особисто А. Моріти. Разом з голландським концерном "Філіпс" фірма розробила й впровадила принципово нову лазерну технологію звукозапису на компакт-дисках.

Не має рівних внесок компанії в розробку й просування встаткування для телевізійного віщання - від аналогових "бетакамів" до камкордерів і відеомагнітофонів цифрових форматів останнього покоління. Нарешті, останнім часом "Соні" активно створює встаткування для виробництва цифрових програм високої чіткості, що вже витісняє традиційну плівкову технологію в кіно.

Саме глобальні устремління керівників компанії, їхні амбіційні плани по просуванню передових японських технологій на світові ринки спонукали вирішити перейменувати фірму. В 1955 році вона одержала назву SONY, що, по своїй суті, повинно було відбити енергійний, новаторський і творчий характер корпорації.

Слово "Соні" утворилося від об'єднання двох слів: "sonus" - у перекладі з латини означаюче "звук" (воно входить до складу таких відомих слів, як 'sound' і 'sonіc'), і "sonny", що означає "маленький син".

Ключовими для корпорації "Соні" є вибір великих цілей і постановка серйозних науково-технічних завдань.За цим з перших днів існування фірми стояла геніальна інтуїція керівництва, скрупульозний аналіз ринку й наукове прогнозування тенденцій його розвитку.

Найважливішою цінністю компанії було й залишається вміння керівництва мобілізувати колектив на єдине розуміння й злагоджене виконання поставленого завдання. Цикл від ухвалення рішення до серійного виробництва нової моделі придбав закінчений вигляд і став використовуватися компанією щоразу , коли було потрібно зробити різкий поворот у своїй стратегії розширення ринків і сфер впливу у світовому бізнесі. Типова ситуація повторювалася неодноразово.

Історія Sony. На ринку відсутній нині всім знайомий продукт (транзисторний радіоприймач, переносний телевізор, побутовий відеомагнітофон).

Історія Соні. Фахівці стверджують, що такий товар нікому не потрібний. Навіщо робити маленький приймач, якщо у великий звук краще? Навіщо потрібний телевізор з малим екраном у великих кімнатах американських будинків? Кому знадобиться відеомагнітофон при достатку цікавих і різноманітних передач, що йдуть по численних телевізійних каналах?

фірма Соні. Лідер фірми чітко пояснює "філософію" новинки: транзисторний приймач піде за хазяїном у будь-яке місце; "Уокман" замінить гуркіт і шум великого міста на обране вами музичне середовище; відеомагнітофон ліквідує тиранію телекомпаній, що змушують усіх дивитися передачі тільки в той час, коли вони транслюються.

Компанія Sony. Інженери "Соні" беруться до роботи й вирішують складне завдання, виробничники забезпечують бездоганну якість, а відділи продажів - оглушливий ринковий успіх новинки. За більш ніж п'ятдесятилітню історію "Соні" такий цикл повторився десятки разів з товарами, що зіграли вирішальна роль у піднесенні фірми.

Роки становлення й успішного розвитку корпорації тільки підтвердили найважливіші цінності компанії "Соні", що завжди відрізняли її від безлічі інших японських компаній: відкритість перед новими ідеями; здатність гнучко міняти плани, з огляду на реальні потреби ринку; постійне заохочення ентузіастів і молодих талантів.

У цей час діяльність корпорації здійснюється по наступних основних напрямках: побутова й професійна електроніка, виробництво продукції в області інформації й телекомунікацій; сфера розваг, включаючи виробництво кінофільмів, музичних програм і комп'ютерних ігор; фінансово-інвестиційна діяльність; здійснення інтернет-проектів. Загальна кількість співробітників по всьому світі - близько 150 000 чоловік. Штаб-квартира корпорації "Соні" перебуває в Токіо, Японія.

"Соні" у Росії
Історія офіційної діяльності фірми "Соні" у Росії й СНД веде свій початок з 1991 року. Весь цей час компанія по праву займає одне з лідируючих положень на ринку побутової й професійної електроніки. В 1999 році, відповідно до опитування журналу "Експерт", "Соні" удостоїлася звання "Найпривабливіший бренд" серед закордонних компаній, що працюють у Росії.

Головні події історії корпорації "Соні"