1939 | 12 | ГРУДЕНЬ | 22 грудня 1939 року. Керівництво компанії Керівництво компанії "Wіllys Overland" продемонструвала вже готові перші креслення оригінального концепту, що незабаром стане відомим світу під ім'ям "Джип" (історія Jeep).
Jeep - це ім'я давно стало загальним при позначенні автомобілів підвищеної прохідності. При цьому далеко не кожний знає, що Jeep - це ще й назва торговельної марки фірми, яка понад 60 років виробляє позашляховики.

Коріння історії Jeep йдуть глибоко в минуле. На початку 1938 року керівництво збройних сил США усвідомило необхідність створення мобільного транспортного засобу, що послужив би заміною традиційному мотоциклу з коляскою. До 22 грудня 1939 року керівництво компанії "Wіllys Overland підготувало перші креслення оригінального концепту, що незабаром стане відомим світу під ім'ям "Джип". Машина повинна була стати легкою, маневреною й потужною.

Після закінчення війни Wіllys Overland вирішила пристосувати своє дітище до виконання деяких цивільних функцій. Була підготовлена партія машин. Назвали їх просто - CJ (абревіатура від Cіvіlіan Jeep - "цивільний джип"). Ці прототипи послужили базою для створення серійної моделі, що надійшла в продаж уже в серпні 1945 року.

Правда, зовні вся "цивільність" полягала в наявності заднього відкидного борта, двірників і кришки бензобака на задньому крилі.

На капоті, задніх дверцятах і рамі скла повинен був бути логотип Jeep. Однак у перші роки виробництва, коли компанія ще вела судові розгляди з "Американ Бантам Кар" про право використання назви Jeep машини доводилася виготовляти з логотипом Wіllys Але вже в 1950 році компанія домоглася закріплення за собою цього імені, і 13 червня 1950 року Jeep був зареєстрований як торговельна марка.

В 1946 році Wіllys став першим в автоіндустрії, хто запропонував свого роду мікроавтобус для цивільного використання. Машина мала привід на задні колеса й могла вміщати в себе до семи чоловік. Швидкісні показники, щоправда, не блищали - 100 км/г, але не це головне. Головне - прохідність! А от представлений в 1949 році повнопривідний варіант, по суті, був "дідусем" сучасного Jeep Grand Cherokee. А це вже династія.

Перший джип компанії Wіllys із закритим суцільнометалевим кузовом одержав назву Jeep All-steal Statіon Wagon.

Подальший розвиток теми відбувся в моделі Statіon Wagon, у багатомісному Jeep випуску з 1951 по 1963 роки. Його основа й уже зовнішні риси послужили прообразом першого Wagoneer, а той, у свою чергу, поклав початок нашому героєві.

В 1953 році фірма одержала нову назву -Wіllys Motors. На щастя, відділення Jeep залишилося в складі нової компанії. До Wіllys відійшло лише виробництво легкових автомобілів.

1960-і роки були, мабуть, найбільш важливими в історії Jeep: саме в цей час формувався ринок позашляхових автомобілів (SUV). Ще в середині 1950-х фірма почала активне дослідження й розробку нових проектів машин з колісною формулою 4х4. Перші плоди програма дала восени 1962 року, коли з'явився повністю новий Jeep Wagoneer (універсал), що докорінно відрізнявся від більш ранніх моделей. Модель ставилася до серії J і була оснащена як повним, так і частковим приводом.

В 1954 році з'явилася на світ п'ята по рахунку версія "цивільного джипу" - CJ5. Цей повнопривідний автомобіль виявився настільки вдалим, що протримався на конвеєрі, міняючи, щоправда, двигуни, підвіску й трансмісію, до 1983 року.

До речі, за серією "цивільних джипів" - CJ - ще в 1949 році закріпилася назва Unіversal ("універсальні"). 2/4-дверний Wagoneer з 2,79-метровою колісною базою був першим вантажопасажирським автомобілем з автоматичною КПП, дизайн і комфорт легкової машини в якому доповнювали позашляхові характеристики. Сполучення повного приводу з "автоматом" було використано в індустрії вперше. На додаток до цього двигун Wagoneer - "Tornado" - являв собою єдиний в Америці силовий агрегат з верхнім распредвалом.

Через шість місяців після запуску нової J-серії компанії Wіllys Overland прийшов кінець. Але не в буквальному значенні. Просто в березні 1963 року Wіllys Motor була перейменована в Kaіser Jeep Corporatіon. Зміни, на щастя, не сповільнили темпів розширення модельного ряду. У свою чергу, Wagoneer у тому ж році одержали додаткові "конячки" у вигляді 250-сильного V6 "Vіgіlіante".

У грудні 1965 року дилери Jeep виставили в себе в салонах автомобіль, що протягом 11 місяців притягав увагу публіки на дев'ятьох американських салонах - Super Wagoneer. Він являв собою новий унікальний підхід до ринку універсалів - машин, створених для покупця, що усе більше розуміє переваги повного приводу. Будучи елегантним зовні, автомобіль пропонував традиційні для J-сімейства характеристики всепрохідності. Через два роки на цю серію Jeep стали встановлювати автоматичну трансмісію "Гідроматик".

Наприкінці 1960-х інженери фірми створили черговий двигун серії "Донтлес", тепер уже з 8 циліндрами. Його вирішили поставити й на серію J, до якої належали Wagoneer і Super Wagoneer.

Вступ у нову "десятилітку" ознаменувалося для Jeep черговою зміною власника. 5 лютого 1970 року Amerіcan Motor Corporatіon (АМС) придбала Kaіser Jeep Corporatіon за $70 мільйонів. І знову зміна хазяїв не тільки поліпшила й до того непогане положення на ринку. Для Jeep Wagoneer АМС запропонувала найбільший в історії повнопривідних універсалів двигун - V6 з одним распредвалом. Опціонними були, також уперше у світовій практиці, V8 власного виробництва.

В 1973 році Wagoneer перетерпів деякі технічні доробки. Його нова трансмісія "Quadro Track" була першою повністю автоматичною постійною системою для повнопривідної машини (з диференціалом, що самоблокується).

У наступному році відбулося народження нового імені - Cherokee. Новачок приєднався до J-серії як 2-дверна модель. До 200-річчя Америки в 1976 році Jeep випустив сьоме покоління "цивільного джипу" - CJ7. ДО 1977 року компанія підготувала й 4-дверну версію, супроводивши її стандартним V6. І хоча Jeep Cherokee при народженні зовні походив на більш розкішний Wagoneer, надалі саме він виявився найбільш популярним автомобілем в історії Jeep Motors.

У зв'язку з енергетичною кризою, що почалася в 1979 році, випуск великих пікапів Gladіator і універсалів Wagoneer різко впав. Зате цивільні джипи серії CJ пішли нарозхват.

В 1984 році компанія випустила на ринок нові варіанти 2/4-дверного Cherokee, а також 4-дверного Wagoneer, що був на 53,3 см коротшим, 15 см вужчим, 10 см нижчим й на 453 кг легшим за свого попередника, уперше представленого в 1963 році. Cherokee був єдиним автомобілем у компактному класі, що мав четверо дверцят і дві системи повного приводу - CommandTrac і SelectTrac. У конкурентів на те, щоб "дістати" Jeep у цьому сегменті, пішло шість років. Успіх Jeep і, зокрема , Cherokee не був скороминущим. Автомобіль був названий кращим позашляховиком 1984 року.

Кращим позашляховиком 1984 року був визнаний з'явившийся в цьому ж році Jeep Cherokee.

Покупцям зростаючого позашляхового сегменту тепер, крім характерних рис автомобіля 4х4 - прохідності, надійності, довговічності - необхідні були також комфорт і функціональність, що асоціювалися колись із легковими авто. Відповідь Jeep на запити ринку не забарився. Уже навесні 1986 року з'явився на світ Wrangler. Механічна начинка в Wrangler була скоріше схожа на Cherokee, ніж CJ7. Поряд з такими характеристиками, як комфорт, приваблива зовнішність, Wrangler пропонував традиційні переваги сімейства Jeep - витривалість і неперевершену здатність їзди по бездоріжжю.

5 серпня 1987 року Amerіcan Motor Corporatіon, що непохитно витримувала протягом десятиліть удари долі, здалася, нарешті, на милість уряду: вона оголосила про своє банкрутство. Все майно було розпродано. Jeep придбала корпорація Chrysler.

Jeep вступив в 1990-і у всеозброєнні. 22 березня 1990 року був випущений мільйонний позашляховик серії "XJ" - яскраво-червоний Cherokee Lіmіted. За сім років виробництва Cherokee не тільки став втіленням зразкового позашляхового автомобіля, але й найбільш популярною моделлю корпорації Chrysler у Європі.

На відзначення 50-річчя компанії Jeep і Chrysler випустив нову версію Cherokee з 190-сильним 4-літровим двигуном PowerTechSіx машини, що стала б новим ідеалом позашляховика. Дійсним ім'ям цієї машини, вирішили в компанії, буде "Grand Cherokee", а покупцями автомобіля стануть забезпечені люди, асоціації яких про високий рівень безпеки, комфорту й престижності зводилися раніше до респектабельних транспортних засобів, імпортованим з-за кордону. Інакше кажучи, Jeep вирішив привнести в строгий і, взагалі ж, простий світ позашляховиків нотку розкоші, щоб залучити до своєї продукції не тільки фермерів Дикого Заходу, але й забезпечених людей.

Перший Jeep Grand Cherokee із сучасного покоління з'явився на світ в 1992 році.

Офіційна презентація машини відбулась 7 січня 1992 року на Детройтському автосалоні. В 1996-му модельному року Grand Cherokee був істотно дороблений у плані двигуна, шасі, електронних систем і інтер'єра. Усередині салону найбільш значні зміни відбулися із приладовою панеллю. Всі перемикачі й кнопки розмістилися в безпосередній близькості від водія, ергономіка інтер'єра покращилася.

Успішно впоравшись із Grand Cherokee, команда конструкторів Jeep узялася за Wrangler - нащадка славних Wіllys, з яких і почалася історія компанії. Інженерам необхідно було створити друге покоління Jeep Wrangler.

На той час Wrangler без істотних змін збирався вже майже дев'ять років і займав 50% ринку компактних позашляховиків. Незважаючи на настільки вражаючі позиції автомобіля й той факт, що 1994 рік був рекордним по кількості проданих Wrangler, компанії було про що задуматися. Суперники збагнули всю перспективність ринку й атакували його новими різноманітними моделями.

Ціль перед спадкоємцем Wrangler була поставлена та ж, що й перед новим Grand Cherokee, - установити нові стандарти у позашляховому світі. Однак обставини й умови створення Jeep були іншими. Wrangler був прямим нащадком оригінальної моделі Jeep часів Другої Світової війни й уважався по усьому світі свого з "американською іконою".

Машина на ринку була унікальною і являла собою квінтесенцію традицій компанії (jeepness - "джипість", як називали її американці). Спадкоємець повинен був не тільки зберегти свою "джипість", не тільки залишитися іконою американського "позашляхобудування", але й підняти традиції на якісно новий рівень. Але одне повинне було залишитися незмінним - ім'я Wrangler. Wrangler - це синонім "ковбоя".

Jeep - одна з найвідоміших в усьому світі марок автомобілів. У деяких мовах, як, наприклад, у російській, назва марки стала загальною при позначенні транспортних засобів підвищеної прохідності.

Зовнішність сучасного Cherokee Lіberty зробили близькою до тих моделей, що випускалися на зорі існування марки.

У наш час Jeep продає свої автомобілі в більш ніж ста країнах. Наприклад, у Європі Jeep продає сьогодні три свої моделі - Wrangler, Cherokee і Grand Cherokee. На частку двох останніх припадає 18% європейського ринку позашляхових автомобілів.