На замовлення армії США американська компанія AM General (підрозділ General Motors) почала роботи зі створення автомобіля підвищеної прохідності.


Hummer - американська компанія, що є частиною концерну General Motors, що спеціалізується на випуску могутніх супервсюдиходів підвищеної місткості. Випускається Hummer на заводі UAW компанії AM General у місті Мішавака (Mіshawaka), штат Індіана.

Історія Hummer почалася з потреби американських військових у спеціальному автомобілі. У результаті американська компанія AM General улітку 1979 року почала роботи зі створення автомобіля підвищеної місткості. Програма одержала позначення HMMWV M998 (Hіgh Mobіlіty Multіpurpose Wheeled Vehіcle Model 998), що перекладається як "Високомобільний багатоцільовий колісний транспортний засіб, модель 998" і вимовляється американцями як "Хамм-ві". Від цього скорочення й народилася назва Hummer.

Споконвічно Hummer створювався як чисто військовий позашляховик. На полі бою він, мабуть, і здобув свою славу.

Перед розроблювачами стояло завдання зробити надпрохідний позашляховик із просторим салоном, що вміщає солдатів і спорядження, великим кліренсом і при цьому з низьким силуетом - щоб у нього було важче влучити.

Через 11 місяців General Motors Corporatіon представила перший зразок військового автомобіля під маркою M998, що пішов у серію в 1981 році й сьогодні знайомий усім за назвою H1. Результати випробувань уразили військових - новий всюдихід перевершував абсолютно всі вимоги й стандарти армії США й у такий спосіб виграв тендер, у якому, крім AM General, брала участь і компанія Lamborghіnі. Тому вже в березні 1983 року АМ General одержала замовлення на поставку для армії першої партії позашляховиків HMMWV M998.

Всюдихід відрізнявся легкістю керування, феноменальною прохідністю й міг нести різні види озброєння. Він став основним автомобілем армії США. Широку популярність Hummer придбав після завершення операції "Буря в пустелі". Кадри війни в Перській затоці обійшли всі телеканали світу. У них незмінно були присутні грізні армійські всюдиходи Hummer, які жартома переборювали круті схили барханів і йшли по піску, як по асфальту, залишаючи далеко позаду суперсучасні танки M1A Abrams.

Після такої реклами компанія AM General стала одержувати замовлення на Hummer від приватних осіб. Їх було так багато, що компанія розробила й випустила в продаж цивільний варіант позашляховика. З 1992 року почалися його продажі всім бажаючим. Але досить висока ціна зробила його елітним автомобілем: залежно від комплектації його вартість становить для ринку США від 70 до 85 тисяч доларів, а річний обсяг продажів становить 2000 штук.

Одним з найперших власників Hummer став не хто інший, як Арнольд Шварценеггер, за ним у ряди членів клубу Hummer вступили такі знаменитості, як Сильвестр Сталлоне, Стівен Спілберг, Джордж Лукас і навіть відомий тенісист Андре Агассі. Величезною популярністю користується Hummer і в країнах Близького Сходу, Арабських Еміратах і, як не дивно, у нас у країні.

Компанія AM General підписала угоду, відповідно до якоі GM одержав право збуту й поширення цивільного варіанта позашляховика Hummer, а фірма AM General зберегла право на продаж військових модифікацій всюдихода. Почався новий етап у житті легендарного позашляховика. На автомобільній виставці в Детройті в 2000 році був показаний прообраз нового Hummer за назвою Hummer H2. Він розроблявся спільними зусиллями конструкторів GM і AM General, а його ходова частина уніфікована з Chevrolet Tahoe.

Hummer H2 побудований за мотивами військової моделі, але це - винятково цивільна машина. В армії вона ніколи не служила й служити не буде.

"Перед вами не переробка першої моделі, - заявив один з авторів проекту H2 Клей Дін, інженер корпорації GM. - Це принципово новий Hummer, що займає іншу нішу ніж перша модель".

Hummer H2 набагато розкішніший і комфортніший за H1 - адже він споконвічно створювався не для військового, а для цивільного використання. Оформлення інтер'єра моделі H2 уніфіковано із салонами інших шикарних позашляховиків концерну GM.

Зовсім нова модель Hummer H3 стала найбільш компактним і доступним автомобілем марки Hummer. Позашляховик Hummer H3 побудований на тій же платформі, що й пікапи Chevrolet S10 і GMC Sonoma. Однак кузовні новинки й обробка салону - власні, розроблені спеціально для цієї моделі. Варто відзначити, що дизайн Hummer H3 виконаний у тім же стилі, що й H2, і одержав аналогічні масивні ґрати радіатора з потужним бампером, розширені колісні арки із пластиковими накладками й потужний капот, під яким спокійно вміщається 8-циліндровий двигун. Для Hummer H3 підготовлено два мотори. Це базовий 240-сильний двигун, а також могутній V8 потужністю в 295 кінських сил, що встановлюється на найдорожчу версію Alpha.

Що стосується бойового ветерана H1, то було ухвалене рішення більше не випускати цю модель для цивільного ринку. Однак модельний ряд компанії продовжить розширюватися - за рахунок пікапа на базі H3 і новий компактний позашляховики H4.