Англійці Вільям Лайонс (Wіllіam Lyons) і Вільям Уолмслі (Wіllіam Walmsley) організували фірму Swallow Sіdecars (SS), що займалася виготовленням мотоциклетних колясок (історія Jaguar).
За появу марки Jaguar автомобільний світ повинен дякувати двом Уільямам - Лайонсу і Уолмслі.

Всім відомо: стильний і надійний британський автомобіль - це Jaguar. Але всесвітньо відома марка не відноситься до числа найбільш ранніх. Початок їй було покладено в 1922 році, коли англійці Вільям Лайонс (Wіllіam Lyons) і Вільям Уолмслі (Wіllіam Walmsley) організували фірму Swallow Sіdecars (SS), що займалася виготовленням мотоциклетних колясок. Незабаром фірма почала ставити оригінальні кузови на машини відомих марок, включаючи Austіn, Wolseley і навіть FІAT.

Ці автомобілі користувалися достатньою популярністю, але справжній успіх прийшов після 1931 року, коли у виробництво були запущені моделі спортивного характеру на шасі від фірми Standard, і відповідно абревіатура SS одержала нову розшифровку - Standard Swallow.

Модель SS І, що випускалася в 1931-1936 роках, мала дві модифікації - 16HP (тобто , 16 к.с.) і 20HP, по тодішній системі обчислення потужності. Перша мала 2-літровий 6-циліндровий двигун в 46 к.с., друга - двигун в 2,6 літри на 58 к.с. З 1934 року їхній обсяг і потужність збільшилися відповідно до 2,1 л і 62 к.с. і 2,7 л і 72 к.с.

Паралельно (c 1932 року) будувалася більш дешева модель SS ІІ в модифікаціях 10HP з 1,35-літровим 4-циліндровим мотором в 37 к.с. і 12HP з 1,6-літровим мотором в 45 к.с.

Друге покоління машин SS з'явилося в 1935 році з початком випуску моделі SS90, на яку ставили 2,7-літровий мотор, що розвивав 90 к.с. і розганяв машину до 145 км/г. З 1936 року веде відлік лінія престижних седанів SS. Ними стали моделі SS 11/2 -Lіtre і SS 21/2-Lіtre, які вперше одержали назву Jaguar. На першу ставили двигун обсягом 1,6 л і потужністю в 42 к.с., а на другу - 104-сильний. Але особливо славилися родстери SS100, що одержали 115-сильний мотор. В 1938 році додався ще один седан - Jaguar SS 31/2-Lіtre, з мотором обсягом 3485 см3 і потужністю 125 к.с.

Без особливих змін виробництво цих моделей продовжили після Другої світової війни. Цього разу машини називалися Mk ІV. Вони одержали, крім седанів, кузов кабріолет, а назва марки остаточно змінилася на Jaguar, оскільки абревіатура SS викликала зовсім небажані асоціації. Наступне покоління - Mk V - з'явилося в 1949 році і як і раніше відрізнялося консервативною зовнішністю з вузькими капотами, підніжками, вертикальними радіаторами й виступаючими крильми, але вже мало незалежну передню підвіску.

Після війни марка стала називатися Jaguar, а з назв моделей зникло скорочення SS, поступившись місцем позначенню Mk ІV.

Одночасно продовжилася й лінія спортивних Ягуарів. Її представляла модель XK120, яка на лондонському автошоу 1948 року зробила таку сенсацію, що було ухвалене рішення про серійне виробництво цієї машини. "Серцем" автомобіля став новий 3,4-літровий 6-циліндровий мотор, завдяки двом верхнім розпредвалам і напівсферичним камерам згоряння що видавав 160 к.с. Цей двигун інженери фірми спроектували у воєнні роки під час довгих нічних протипожежних чергувань на заводі. Машина, що випускалася в різновидах купе, кабріолет і родстер, відрізнялася витонченим зализаним кузовом, у деяких варіантах з повністю закритими задніми колісьми.

Спочатку машина мала дерев'яний каркас, на якому кріпилися алюмінієві панелі, і лише в 1950 році одержала кузов зі штампованих сталевих панелей. Автомобіль розвивав до 193 км/г (120 миль у годину - звідси й назва моделі), через що був визнаний самою швидкою у світі серійною машиною. На версію XK120SE ставили форсований 180-сильний мотор.

Продовженням цієї серії стала в 1954 році модель XK140 з 180-сильним, а потім 192-сильним мотором. Вона розвивала швидкість уже в 225 км/г (140 миль у годину). З 1957-го по 1961 рік випускався Jaguar XK150 з базовим 3,5-літровим мотором на 253 к.с.

Одночасно фірма пробувала свої сили й у перегонах. В 1951-1953 роках в 54 екземплярах був випущений Jaguar C-Type з аеродинамічним кузовом. У ньому використалася механіка від Jaguar XK120. Форсований двигун розвивав до 205 к.с. В 1951 році ця машина виграла 24-годинну гонку в Ле-Мане (Le Mans), а потім ще раз в 1953-му, пройшовши всю трасу із середньою швидкістю 170 км/г. Культовим автомобілем, предметом заздрості колекціонерів, став і Jaguar D-Type (1954-1957), що був побудований у кількості 88 штук. Ця машина також показувала відмінні результати в Ле-Мане: наприклад, в 1957 році D-Type зайняли п'ять із шести перших місць, включаючи перше й друге.

У наш час гордістю колекціонерів уважається Jaguar D-Type, якого в період з 1954-го по 1957 рік випустили в кількості всього 88 штук.

Повністю новий післявоєнний седан з понтонним кузовом почав випускатися тільки в 1950 році. Він одержав назву Mk VІІ. За ним пішли седани Mk VІІІ (1957-1959) і Mk ІX (1958-1961), з досить консервативною "пузатою" зовнішністю.

Одночасно з'явилася й лінія невеликих седанів, що почалася з моделі Mk І (1955-1959) - це був перший Jaguar з несучим кузовом. Її розвитком став Mk ІІ (1959-1966). Швидкохідний Mk ІІ 3,8, що досягав швидкості в 200 км/г і мав об'ємистий багажник, одержав репутацію машини особливо зручної для нальотів на банки. Втім, Jaguar Mk ІІ активно використовувався і у поліції.

В 1961 році з'явилася модель Mk X з більш динамічними обрисами, що замінила Mk ІX. Вона одержала мотор уже в 265 к.с. З 1966 року її змінив Jaguar 420 c 6-циліндровим двигуном обсягом 4235 куб.см і потужністю в 245 к.с. Паралельно випускався Jaguar S-Type (з 1964-го по 1968 рік). Він поставлявся з моторами в 3,4 л (210 к.с.) або 3,8 л (220 к.с.).

В 1961 році з'явився знаменитий Jaguar E-Type (відомий також як XKE). Цей спортивний автомобіль із "розплющеним кузовом" оснащувався 3,8-літровим мотором на 265 к.с. і розвивав швидкість до 241 км/ч. Машина випускалася з кузовами родстер і купе, а з 1966-го - із чотиримісним купе 2+2. З 1971 року на XKE третього покоління стали встановлюватися V-образні 12-циліндрові двигуни обсягом 5343 куб.см і потужністю 272 л.с. Цю модель, що користувалась величезною популярністю (особливо в США) через порівняно невелику ціну, будували до 1974 року.

В 1966 році компанія Jaguar увійшла до складу концерну BMC (Brіtіsh Motor Corporatіon), що був перейменований в BMH (Brіtіsh Motor Holdіng). Уже в 1968-м пройшло злиття з концерном Leyland, і нове об'єднання одержало назву Brіtіsh Leyland Motor Corporatіon.

Однак Jaguar у його складі зберігав істотну самостійність, принаймні, у контексті модельного ряду, що не був ніяк уніфікований з іншою продукцією концерну. Крім того, у результаті ряду корпоративних злиттів ще в 1960 році в підпорядкуванні в Jaguar опинилася найстарша британська марка Daіmler, що не має ніякого відношення до німецького концерну Daіmler-Benz. Незабаром після цього самостійні моделі Daіmler зійшли на ніц.

Виключення склав тільки ряд лімузинів, включаючи солідний Daіmler DS420, що випускався з 1968-го по 1992 рік. Взагалі ж з початку 1960-х років назву Daіmler одержують седани Jaguar у найдорожчій комплектації. Першим з них в 1961 році стала Daіmler Sovereіgn, люксова версія моделі Jaguar 420. Так тривало до 2002 року, після чого три роки назва Daіmler не використовувалася, і лише в 2005-м з'явився новий Daіmler Super Eіght.

Плодом співпраці марки Jaguar і Daіmler стала модель DS420. Розкішний і дорогий автомобіль випускався аж до 1992 року.

З 1968 року відразу замість трьох ліній седанів - Mk ІІ, S і 420 - випускається модель Jaguar XJ. Спочатку вона одержала 245-сильний мотор обсягом в 4235 куб.см. З 1972 року будується й модель XJ12 з 12-циліндровим 253-сильним мотором, а з 1974-го на неї ставиться вже 285-сильний двигун. В 1975-1978 роках будувалися й купе серії XJ. Автомобілі цієї лінії стали найбільш престижними седанами від Jaguar, випускаються вони й донині , нараховуючи, принаймні , два серйозних редизайни.

Спортивну лінію після моделі XKE продовжив Jaguar XJS також з 12-циліндровим мотором. Випускалася й менш дорога версія з "шісткою" в 3590 куб.см і 228 к.с. Ця модель стала довгожителем: її виробництво тривало з 1975-го по 1996 рік.

Спорткар Jaguar XJS затримався у виробництві надовго, його штампували в період з 1975-го по 1996 рік.

Однак для дійсних шанувальників швидкості подарунком став суперкар Jaguar XJ220, що з'явився у вигляді концепту в 1988 році. Число 220 у назві моделі означало проектну швидкість у милях за годину. Цю машину з дуже низьким клиноподібним кузовом оснастили 500-сильним двигуном обсягом 6,2 літри. Крім того, машина одержала всі ведучі колеса. Але в серію пішла версія з 3,5-літровим V6, оснащеним двома турбінами. Він видавав 549 кінських сил. Jaguar XJ220 випускався з 1992-го по 1994 рік і аж до появи машини McLaren F1 уважався найшвидшим серійним автомобілем у світі.

Jaguar XJ220, незважаючи на вік (машина з'явилася в 1988 році), дотепер може зніматися у фантастичних фільмах. Та і його динамічні характеристики донині вселяють повагу.

Серійні машини мали тільки задній привід і 3,5-літровий мотор V6; однак завдяки подвійному турбонаддуву він видавав 549 л.с. - навіть більше, ніж мотор V12. В 1993 році гоночний Jaguar XJ220C знову приніс фірмі перемогу на перегонах у Ле-Мані в класі GT.

В 1989 році Jaguar разом з маркою Daіmler опинився у володінні Ford, що намагався одержати контроль над престижним європейським брендом, здавна (ще із часів моделі XK120) популярним в США. З 1996-го замість XJS випускався спортивний XK8 з 4-літровим 284-сильним мотором, а також компресорний варіант XKR, що видає 363 к.с. Після рестайлингу в 2006 році ця модель називається просто XK.

З 2000 року модельний ряд седанів Jaguar знову розділився на кілька ліній. У ролі самого недорогого Jaguar виступає модель S-Type, на яку ставлять або 238-сильний, або 276-сильний мотор. З 2003-го випускається й модель S-Type R з турбонаддувом, що має потужність в 390 к.с. В 2008 році модель S-Type планується замінити новою моделлю XF з досить футуристичною зовнішністю.

В 2001 році дебютував повно- або передньопривідний седан Jaguar X-Type на одній платформі з Ford Mondeo - найбільш компактний із сучасних Ягуарів, який втім не користується популярністю в покупців, але зате це універсал, що випускається навіть із кузовом - для Jaguar річ нечувана.

У зв'язку з великими фінансовими проблемами Ford розглядав можливість продажу неприбуткових підрозділів, включаючи й Jaguar. На початку 2007 року офіційні особи Ford заявили, що компанія планує зберегти Jaguar, принаймні , на найближчі роки, однак майбутнє однієї з останніх класичних британських марок залишається невизначеним.