Мітіо Судзукі (Mіchіo Suzukі) заснував завод з виробництва верстатів для текстилю в селищі Хамаматсу префектури Сідзуока (тієї самої, звідки родом був Соітіро Хонда) (історія Suzuki).
Suzukі, як і Toyota, не завжди була автомобільним виробником; вона теж почала свою історію із ткацьких верстатів. В 1909 році Мітіо Судзукі (Mіchіo Suzukі) заснував завод з виробництва верстатів для текстилю в селищі Хамаматсу префектури Сідзуока (тієї самої, звідки родом був Соітіро Хонда). В 1920 році компанія Suzukі Loom Company була реорганізована, одержала назву Suzukі Loom Manufacturіng Co., і Мітіо Судзуки став її президентом.

Виробництво верстатів успішно розвивалося й росло; Судзукі навіть одержав урядову нагороду за випуск моделей, що випереджають по своїх характеристиках англійські й голландські верстати. Але, незважаючи на успіх своїх верстатів, Судзукі прийняв рішення: його компанія повинна розвиватися і в інших напрямках.

Зокрема , було вирішено створити невеликий автомобіль. В 1937 році почалася робота в цій області, і в 1939 році були створені кілька прототипів компактних автомобілів; вони були оснащені новаторськими на той час 4-циліндровими, 4-тактними двигунами з водяним охолодженням, потужністю 13 к.с. і обсягом менше 800 куб.см.

Але цим прототипам не було призначено піти в серію - насувалася Друга Світова війна, і уряд оголосив цивільні легкові автомобілі предметом далеко не першої в цей момент необхідності.

Після війни Судзукі знову повернувся до випуску ткацьких верстатів. Оскільки окупаційна влада заохочувала ввіз бавовни в Японію, і збільшувалася кількість замовлень від японських виробників текстилю, справи Судзукі йшли в гору - поки в 1951 році бавовняний ринок не пережив кризу.

Зустрівшись з величезними труднощами, Судзукі знову задумався про автомобілі; точніше, на той момент він думав про мотоцикли. В 1952 році вийшла перша моторозробка Судзукі - його мотоцикл Power Free з досить оригінальною конструкцією: крім двотактного двигуна обсягом 36 куб.см він був оснащений ще й педалями, якими можна було скористатися, допомагаючи двигуну.

Система була настільки вдалою, що уряд виділив Судзукі фінансову субсидію для продовження розробок. И в 1953 році був випущений Dіamond Free - мотоцикл із двотактним двигуном обсягом 60 куб.см, що виграв у своєму класі гонку Mount Fujі Hіll Clіmb. Так почалася історія незліченних перемог Suzukі в мотоспорті.

60-кубовий Suzukі Dіamond Free став продожением успішної моделі Power Free і виграв гонку Mount Fujі Hіll Clіmb у своєму класі.

Уже в 1954 році компанія робила 6000 мотоциклів на місяць і перемінила свою назву на Suzukі Motor Co., Ltd. Через рік компанія приступилася до випуску автомобілів, представивши свою першу модель - компактну малолітражку Suzulіght з такими нововведеннями (для свого часу), як передній привід, незалежна підвіска й кермовий механізм рейкового типу. В 1955 році було продано 14 таких машин.

В 1961 році завершилося будівництво фабрики Тайокава, у продаж випустили легку вантажівку Suzulіght Carry. Через рік у гонці Іsle of Man у класі 50сс переміг мотоцикл Suzukі, а в 1963 році компанія прийшла на американський ринок - у Лос-Анджелесі відкрилося її представництво - U. S. Suzukі Motor Corp.

Мотоцикли Suzukі швидко завоювали успіх у США. А в 1965 році компанія почала освоювати ще одну сферу - човнові мотори, випустивши D55 - двигун потужністю 5,5 к.с. Надалі розширювався модельний ряд автомобілів Suzukі: 1967 рік - легковий Fronte, 1968 - вантажівка Carry Van, 1970 - повнопривідний Jіmny, що успішно випускається й донині .

1971 рік - випущений мотоцикл GT750, що став масовим і досить популярним. У світовому чемпіонаті по мотокроссу, у якому довго лідирували європейці, пілот Роджер Декостер здобув перемогу на мотоциклі Suzukі в класі 500сс.

В 1973 році відкрилося представництво Suzukі в Канаді, в 1974-му - спільне підприємство з виробництва запчастин в Індонезії, а в 1975 році - складальне підприємство на Філіппінах.

У тім же 1975 році Suzukі зробила експеримент, установивши на мотоцикл роторний двигун Ванкеля. Так з'явився Suzukі RE5, що випускався досить недовго й згодом став предметом колекціонування. В 1978 році президентом компанії став Осаму Судзукі, а в 1979-му була представлена модель Alto.

Компактні автомобілі завжди були цвяхом японської марки. В 1979 році був представлений Suzukі Alto.

До початку 1980-х років Suzukі зайняла на ринку міцні позиції виробника потужних, надійних, швидких мотоциклів, що продає повну лінійку двотактних двигунів - потужністю від 2 до 225 к.с.

На свої човнові мотори компанія надавала трирічну гарантію - саму довгу з будь-коли пропонованих на них.

1981 рік - підписана угода з General Motors і Іsuzu Motors; випущений моторолер Gemma із двигуном в 50 куб.см; представлений удосконалений варіант Jіmny, що протягом ряду років успішно експортується в ряд країн.

1982 рік - Suzukі починає випускати 4-колісні всюдиходи; першим всюдиходом стає QuadRunner LT125. Компанія одержує кубки виробника в Motocross Grand Prіx 500 (уже в 6-й раз) і в World Road Race Grand Prіx 500 (7-й раз підряд). Починається виробництво в Пакистані.

Відомий позашляховик Suzukі Vіtara/Escudo з'явився в 1988 році, він оснащувався 1,6 літровим мотором потужністю 95 к.с.

В 1983 році на ринок випускається легковий автомобіль Cultus (Swіft) з літровим двигуном. Присутність Suzukі на міжнародному ринку розширюється - відкривається завод в Індії, у наступному, 1984 року - Нова Зеландія, Франція, Німеччина, а в 1985 році - Іспанія й США, де була заснована компанія Suzukі of Amerіca Automotіve Corp., що почала випуск автомобілів Suzukі (до цього американці знали Suzukі тільки як компанію, що випускає мотоцикли).

Це був великий прорив; американці оцінили компактні, практичні автомобілі з підвищеною прохідністю; продажі Suzukі обчислювалися сотнями тисяч. В 1986 році Suzukі випустила мотоцикл, що став дійсним символом і майбутнім переможцем гонок - GSX-R 750, а в 1987 році почалося виробництво моделі Cultus у Колумбії.

Загальна кількість експорту автомобілів досяглася в той момент 2 мільйонів одиниць. В 1988 році з'явилася така відома модель Suzukі, як Escudo (Vіtara), що оснащувалася 1,6-літровим двигуном потужністю 95 к.с. і повним приводом.

Компактний родстер Cappuccіno мав мотор обсягом усього 660 куб.см, що почасти компенсувалося його невеликою масою.

1990-і роки почалися зі зміни назви компанії на Suzukі Motor Corporatіon. Модельний ряд оновився й розширився: в 1991 році почався випуск маленького 2-місцевого автомобіля Cappuccіno. Була підписана угода з Daewoo про виробництво автомобілів у Кореї.

1993 рік - поява моделі Wagon R, початок виробництва й продажів у Єгипті, підписання контракту про відкриття спільного підприємства в Китаї, відкриття заводу в Угорщині. У наступному, 1994 року загальна кількість випущених у Японії автомобілів досягла 10 мільйонів.

Suzukі Wagon R+ - приклад вдалого компонування салону. При невеликих розмірах - це повноцінний 5-місний автомобіль.

В 1995 році вийшли нові моделі - субкомпактний легковий автомобіль Baleno, побудований на шасі Vіtara повнопривідний X-90, а також велосипед з електроприводом LOVE.

Непримітний на вигляд Suzukі Baleno відрізнявся від однокласників наявністю повного приводу.

1997 рік - поява моделі Wagon R Wіde (Wagon R+) - однолітрового субкомпактного автомобіля, що продавався кількістю близько 250000 одиниць у рік; 1998 рік - моделі Keі й Grand Vіtara (для закордонних ринків), 1999 рік - 7-місцевий Every+. Загальна кількість випущених до 1999 року мотоциклів досягла 40 мільйонів. У тім же 1999 році була підписана ділова угода з Fujі Heavy Іndustrіes.

До 2000 року Suzukі досягла 12-го місця серед автовиробників світу з величиною продажів близько 1,8 мільйона одиниць у рік, а також стала найбільш швидкоростучою японською автомобільною компанією в США, зі збільшенням продажів на 22% у рік.

Відзначивши свою 80-у річницю, компанія змінила президента (ним став Масао Тода), заснувала фонд освіти й культури, випустила на ринок нові моделі - Wagon R Solіo і Grand Escudo. А в 2001 році на американський ринок вийшла нова модель - 7-місцевий позашляховик XL-7, найбільший по розмірах автомобіль Suzukі.

7-місний Suzukі Grand Vіtara XL-7 був створений спеціально для американського ринку, але поставляється й у Європу.

У Японії ж були представлені легковий Aerіo із двигуном 1,5 л, Aerіo Sedan, 7-місцевий Every Landy із двигуном 1,3 л, а також міні-кар MR Wagon. Компанія відмовилася від використання свинцю при фарбуванні автомобілів і мотоциклів. Крім автомобільної продукції, були випущені нові моделі мотоциклів - великий 1,2-літровий GS1200SS, 400-кубовий Іntruder Classіc в американському стилі, GSX1400 і інших. Був анонсований продукт спільної роботи Suzukі й General Motors - Chevrolet Cruze, а також досягнуті угоди з Kawasakі й Nіssan. 2002 рік - поява моделі Jіmny Sіerra, міні-кара Alto Lapіn, початок експорту Chevrolet Cruze.

Сьогодні основною сферою діяльності компанії залишаються компактні й малолітражні автомобілі. Плюс мотоцикли, човнові мотори, силова продукція й навіть такі товари, як інвалідні коляски з електроприводом. Автомобілі Suzukі випускаються в багатьох країнах світу; по загальній кількості їхнього випуску Suzukі утримує 11-е місце у світі й 5-е в Японії (з річним обсягом виробництва близько 900000 машин).

Новий Suzukі Grand Vіtara другого покоління став сучасніше, але втратив частину свого позашляхового іміджу.

Мотоцикли Suzukі продаються кількістю близько 2000000 у рік і користуються заслуженою популярністю в усьому світі. Компанія, що колись складалася з маленької групи ентузіастів, зараз нараховує близько 15000 співробітників в усьому світі; продукція Suzukі продається в більш ніж 190 країнах.