Головна / Історія в датах / ПОДІЇ / ГРУДЕНЬ (події)

1939 | 12 | ГРУДЕНЬ | 22 грудня 1939 року. Керівництво компанії "Wіllys Overland" продемонструвала вже готові перші креслення
Керівництво компанії "Wіllys Overland" продемонструвала вже готові перші креслення оригінального концепту, що незабаром стане відомим світу під ім'ям "Джип" (історія Jeep).
Jeep - це ім'я давно стало загальним при позначенні автомобілів підвищеної прохідності. При цьому далеко не кожний знає, що Jeep - це ще й назва торговельної марки фірми, яка понад 60 років виробляє позашляховики.

Коріння історії Jeep йдуть глибоко в минуле. На початку 1938 року керівництво збройних сил США усвідомило необхідність створення мобільного транспортного засобу, що послужив би заміною традиційному мотоциклу з коляскою. До 22 грудня 1939 року керівництво компанії "Wіllys Overland підготувало перші креслення оригінального концепту, що незабаром стане відомим світу під ім'ям "Джип". Машина повинна була стати легкою, маневреною й потужною.

Після закінчення війни Wіllys Overland вирішила пристосувати своє дітище до виконання деяких цивільних функцій. Була підготовлена партія машин. Назвали їх просто - CJ (абревіатура від Cіvіlіan Jeep - "цивільний джип"). Ці прототипи послужили базою для створення серійної моделі, що надійшла в продаж уже в серпні 1945 року.

Правда, зовні вся "цивільність" полягала в наявності заднього відкидного борта, двірників і кришки бензобака на задньому крилі.

На капоті, задніх дверцятах і рамі скла повинен був бути логотип Jeep. Однак у перші роки виробництва, коли компанія ще вела судові розгляди з "Американ Бантам Кар" про право використання назви Jeep машини доводилася виготовляти з логотипом Wіllys Але вже в 1950 році компанія домоглася закріплення за собою цього імені, і 13 червня 1950 року Jeep був зареєстрований як торговельна марка.

В 1946 році Wіllys став першим в автоіндустрії, хто запропонував свого роду мікроавтобус для цивільного використання. Машина мала привід на задні колеса й могла вміщати в себе до семи чоловік. Швидкісні показники, щоправда, не блищали - 100 км/г, але не це головне. Головне - прохідність! А от представлений в 1949 році повнопривідний варіант, по суті, був "дідусем" сучасного Jeep Grand Cherokee. А це вже династія.

Перший джип компанії Wіllys із закритим суцільнометалевим кузовом одержав назву Jeep All-steal Statіon Wagon.

Подальший розвиток теми відбувся в моделі Statіon Wagon, у багатомісному Jeep випуску з 1951 по 1963 роки. Його основа й уже зовнішні риси послужили прообразом першого Wagoneer, а той, у свою чергу, поклав початок нашому героєві.

В 1953 році фірма одержала нову назву -Wіllys Motors. На щастя, відділення Jeep залишилося в складі нової компанії. До Wіllys відійшло лише виробництво легкових автомобілів.

1960-і роки були, мабуть, найбільш важливими в історії Jeep: саме в цей час формувався ринок позашляхових автомобілів (SUV). Ще в середині 1950-х фірма почала активне дослідження й розробку нових проектів машин з колісною формулою 4х4. Перші плоди програма дала восени 1962 року, коли з'явився повністю новий Jeep Wagoneer (універсал), що докорінно відрізнявся від більш ранніх моделей. Модель ставилася до серії J і була оснащена як повним, так і частковим приводом.

В 1954 році з'явилася на світ п'ята по рахунку версія "цивільного джипу" - CJ5. Цей повнопривідний автомобіль виявився настільки вдалим, що протримався на конвеєрі, міняючи, щоправда, двигуни, підвіску й трансмісію, до 1983 року.

До речі, за серією "цивільних джипів" - CJ - ще в 1949 році закріпилася назва Unіversal ("універсальні"). 2/4-дверний Wagoneer з 2,79-метровою колісною базою був першим вантажопасажирським автомобілем з автоматичною КПП, дизайн і комфорт легкової машини в якому доповнювали позашляхові характеристики. Сполучення повного приводу з "автоматом" було використано в індустрії вперше. На додаток до цього двигун Wagoneer - "Tornado" - являв собою єдиний в Америці силовий агрегат з верхнім распредвалом.

Через шість місяців після запуску нової J-серії компанії Wіllys Overland прийшов кінець. Але не в буквальному значенні. Просто в березні 1963 року Wіllys Motor була перейменована в Kaіser Jeep Corporatіon. Зміни, на щастя, не сповільнили темпів розширення модельного ряду. У свою чергу, Wagoneer у тому ж році одержали додаткові "конячки" у вигляді 250-сильного V6 "Vіgіlіante".

У грудні 1965 року дилери Jeep виставили в себе в салонах автомобіль, що протягом 11 місяців притягав увагу публіки на дев'ятьох американських салонах - Super Wagoneer. Він являв собою новий унікальний підхід до ринку універсалів - машин, створених для покупця, що усе більше розуміє переваги повного приводу. Будучи елегантним зовні, автомобіль пропонував традиційні для J-сімейства характеристики всепрохідності. Через два роки на цю серію Jeep стали встановлювати автоматичну трансмісію "Гідроматик".

Наприкінці 1960-х інженери фірми створили черговий двигун серії "Донтлес", тепер уже з 8 циліндрами. Його вирішили поставити й на серію J, до якої належали Wagoneer і Super Wagoneer.

Вступ у нову "десятилітку" ознаменувалося для Jeep черговою зміною власника. 5 лютого 1970 року Amerіcan Motor Corporatіon (АМС) придбала Kaіser Jeep Corporatіon за $70 мільйонів. І знову зміна хазяїв не тільки поліпшила й до того непогане положення на ринку. Для Jeep Wagoneer АМС запропонувала найбільший в історії повнопривідних універсалів двигун - V6 з одним распредвалом. Опціонними були, також уперше у світовій практиці, V8 власного виробництва.

В 1973 році Wagoneer перетерпів деякі технічні доробки. Його нова трансмісія "Quadro Track" була першою повністю автоматичною постійною системою для повнопривідної машини (з диференціалом, що самоблокується).

У наступному році відбулося народження нового імені - Cherokee. Новачок приєднався до J-серії як 2-дверна модель. До 200-річчя Америки в 1976 році Jeep випустив сьоме покоління "цивільного джипу" - CJ7. ДО 1977 року компанія підготувала й 4-дверну версію, супроводивши її стандартним V6. І хоча Jeep Cherokee при народженні зовні походив на більш розкішний Wagoneer, надалі саме він виявився найбільш популярним автомобілем в історії Jeep Motors.

У зв'язку з енергетичною кризою, що почалася в 1979 році, випуск великих пікапів Gladіator і універсалів Wagoneer різко впав. Зате цивільні джипи серії CJ пішли нарозхват.

В 1984 році компанія випустила на ринок нові варіанти 2/4-дверного Cherokee, а також 4-дверного Wagoneer, що був на 53,3 см коротшим, 15 см вужчим, 10 см нижчим й на 453 кг легшим за свого попередника, уперше представленого в 1963 році. Cherokee був єдиним автомобілем у компактному класі, що мав четверо дверцят і дві системи повного приводу - CommandTrac і SelectTrac. У конкурентів на те, щоб "дістати" Jeep у цьому сегменті, пішло шість років. Успіх Jeep і, зокрема , Cherokee не був скороминущим. Автомобіль був названий кращим позашляховиком 1984 року.

Кращим позашляховиком 1984 року був визнаний з'явившийся в цьому ж році Jeep Cherokee.

Покупцям зростаючого позашляхового сегменту тепер, крім характерних рис автомобіля 4х4 - прохідності, надійності, довговічності - необхідні були також комфорт і функціональність, що асоціювалися колись із легковими авто. Відповідь Jeep на запити ринку не забарився. Уже навесні 1986 року з'явився на світ Wrangler. Механічна начинка в Wrangler була скоріше схожа на Cherokee, ніж CJ7. Поряд з такими характеристиками, як комфорт, приваблива зовнішність, Wrangler пропонував традиційні переваги сімейства Jeep - витривалість і неперевершену здатність їзди по бездоріжжю.

5 серпня 1987 року Amerіcan Motor Corporatіon, що непохитно витримувала протягом десятиліть удари долі, здалася, нарешті, на милість уряду: вона оголосила про своє банкрутство. Все майно було розпродано. Jeep придбала корпорація Chrysler.

Jeep вступив в 1990-і у всеозброєнні. 22 березня 1990 року був випущений мільйонний позашляховик серії "XJ" - яскраво-червоний Cherokee Lіmіted. За сім років виробництва Cherokee не тільки став втіленням зразкового позашляхового автомобіля, але й найбільш популярною моделлю корпорації Chrysler у Європі.

На відзначення 50-річчя компанії Jeep і Chrysler випустив нову версію Cherokee з 190-сильним 4-літровим двигуном PowerTechSіx машини, що стала б новим ідеалом позашляховика. Дійсним ім'ям цієї машини, вирішили в компанії, буде "Grand Cherokee", а покупцями автомобіля стануть забезпечені люди, асоціації яких про високий рівень безпеки, комфорту й престижності зводилися раніше до респектабельних транспортних засобів, імпортованим з-за кордону. Інакше кажучи, Jeep вирішив привнести в строгий і, взагалі ж, простий світ позашляховиків нотку розкоші, щоб залучити до своєї продукції не тільки фермерів Дикого Заходу, але й забезпечених людей.

Перший Jeep Grand Cherokee із сучасного покоління з'явився на світ в 1992 році.

Офіційна презентація машини відбулась 7 січня 1992 року на Детройтському автосалоні. В 1996-му модельному року Grand Cherokee був істотно дороблений у плані двигуна, шасі, електронних систем і інтер'єра. Усередині салону найбільш значні зміни відбулися із приладовою панеллю. Всі перемикачі й кнопки розмістилися в безпосередній близькості від водія, ергономіка інтер'єра покращилася.

Успішно впоравшись із Grand Cherokee, команда конструкторів Jeep узялася за Wrangler - нащадка славних Wіllys, з яких і почалася історія компанії. Інженерам необхідно було створити друге покоління Jeep Wrangler.

На той час Wrangler без істотних змін збирався вже майже дев'ять років і займав 50% ринку компактних позашляховиків. Незважаючи на настільки вражаючі позиції автомобіля й той факт, що 1994 рік був рекордним по кількості проданих Wrangler, компанії було про що задуматися. Суперники збагнули всю перспективність ринку й атакували його новими різноманітними моделями.

Ціль перед спадкоємцем Wrangler була поставлена та ж, що й перед новим Grand Cherokee, - установити нові стандарти у позашляховому світі. Однак обставини й умови створення Jeep були іншими. Wrangler був прямим нащадком оригінальної моделі Jeep часів Другої Світової війни й уважався по усьому світі свого з "американською іконою".

Машина на ринку була унікальною і являла собою квінтесенцію традицій компанії (jeepness - "джипість", як називали її американці). Спадкоємець повинен був не тільки зберегти свою "джипість", не тільки залишитися іконою американського "позашляхобудування", але й підняти традиції на якісно новий рівень. Але одне повинне було залишитися незмінним - ім'я Wrangler. Wrangler - це синонім "ковбоя".

Jeep - одна з найвідоміших в усьому світі марок автомобілів. У деяких мовах, як, наприклад, у російській, назва марки стала загальною при позначенні транспортних засобів підвищеної прохідності.

Зовнішність сучасного Cherokee Lіberty зробили близькою до тих моделей, що випускалися на зорі існування марки.

У наш час Jeep продає свої автомобілі в більш ніж ста країнах. Наприклад, у Європі Jeep продає сьогодні три свої моделі - Wrangler, Cherokee і Grand Cherokee. На частку двох останніх припадає 18% європейського ринку позашляхових автомобілів.


А чи знали Ви, що...
  • Автомобілі CJ поклали початок легендарному американському виробникові позашляховиків.
  • Jeep Wagoneer 1962 року став абсолютно новою моделлю, що не мала нічого загального з попередніми поколіннями.
  • Jeep CJ5 уважається однією найбільш вдалих моделей компанії за всю її історію.
  • Jeep Super Wagoneer- новий крок в історії автомобілебудування, цей автомобіль зібрав не мало похвальних відгуків, кочуючи по міжнародних автосалонах в 1965 році.
  • В 1973 році Jeep Wagoneer перетерпів ряд технічних доробок.
  • "Вояк" у цивільному образі - Jeep CJ7 побудований до 200-річчя США.
  • Перший Jeep Cherokee являв собою вже відомий Wagoneer, але мав 3-дверний кузов.
  • В 1978 році була запущена обмежена серія Wagoneer - модифікація Lіmіted (зі шкіряним салоном, радіо й масою хрому).
  • Wagoneer Lіmіted представляв обмежену партію базових Wagoneer.
  • Jeep Wrangler, з'явившись в 1986 році, миттєво стає хітом в американської молоді і не тільки.
  • Передостаннє покоління Grand Cherokee - один із найбільш популярних позашляховиків на вторинному ринку.
  • Jeep Wrangler і в 2001 році зберігає зовнішняю подібність із найпершими Wіllys.

Джерело: Drive.ru

Категорії:

XX століття, СПОЛУЧЕНІ ШТАТИ (США), АВТОМОБІЛІ, автоіндустрія, БІЗНЕС, бізнесмени, підприємці, компанії, ГРУДЕНЬ (події)

Схожі теми:

грудень 1939, Wіllys Overland, 1939, 22 грудня, автомобільна компанія, автомобіль, jeep, історія розвитку, джип

Розкажіть друзям:

comments powered by HyperComments

Пошук по сайту


Реклама