Головна / Історія в датах / ПОДІЇ / СІЧЕНЬ (події)

1948 | На виставці в Амстердамі впереше публіці представлений автомобіль марки Land Rover (історія Land Rover).
На виставці в Амстердамі впереше публіці представлений автомобіль марки Land Rover.
Уже більше півстоліття британська компанія Land Rover випускає автомобілі, авторитет яких визнаний у всіх частинах світу. Історія створення цієї легендарної марки у світі, що тільки почав оправлятися від жахливих наслідків Другої світової війни, так само унікальна, як і сам автомобіль.

Британська промисловість, що одержувала прибуток під час війни, у наступні роки стала відчувати гостру недостачу виробничих ресурсів і замовлень. Уряду необхідно було вживати термінових заходів. У плануванні виходу з кризової ситуації й відновлення економіки англійському автомобільному виробництву воно відвело важливу й значиму роль.

У цих складних економічних умовах компанія Rover домоглася в уряду дозволу на поновлення виробництва цивільних автомобілів і одержала у своє повне розпорядження новий завод у Соліхаллі (Solіhull). Цей завод, побудований напередодні війни за державний рахунок, був секретним оборонним держпідприємством по виробництву двигунів для танків і літаків. Пізніше завод навіть одержав прізвисько "Метеоритний завод" ("Meteor Works"). Територія підприємства була величезна, але все, що могла собі дозволити автомобільна компанія Rover, було обмеженим виробництвом довоєнних моделей. Потреба в нових ідеях стала для компанії очевидною й необхідною.

У той час Rover управляли брати Спенсер і Моріс Уїлкс (Spencer, Maurіce Wіlks). Вони вирішили вийти на ринок з новим автомобілем - недорогим, простим в обслуговуванні й потребуючим для виробництва мінімуму листової сталі. Згодом саме Моріс Уїлкс став автором ідеї, що втілилася в автомобіль Land Rover. Розробка нової моделі негайно почалася на заводі в Соліхаллі, а за основу був узятий американський Wіllіs Jeep. Моріс Уїлкс вважав, що даний проект - це ідеальний "проміжний" варіант, що допоможе компанії Rover протриматися доти , поки уряд не послабить тверді квоти на метал. Незабаром Моріс Уїлкс придумав для автомобіля-варіанта назву "Land Rover".

У післявоєнні роки потреба авіапромисловості в алюмінії різко скоротилася, і він став доступніше сталі. Це наштовхнуло конструкторів на чудову думку використати для виробництва кузова нової моделі автомобіля алюмінієвий сплав Bіrmabrіght. Алюміній м'якше стали й набагато простіше в обробці, що дозволяє знизити витрати на виробництво. До того ж, незаперечні переваги алюмінію - легка вага й стійкість до корозії - ідеально підходили для автомобіля, що повинен був провести більшу частину свого життя в жорстких умовах бездоріжжя.

Обмеженість у засобах позначилася й на конструкції шасі. Виготовлення пресованих сталевих частин для шасі вимагало більших витрат і часу, тому для виготовлення несучої конструкції інженери компанії Rover вирішили зварювати шматки сталевого лома, які потім збиралися в несучу раму. Таке рішення не тільки заощадило час і гроші, але й дозволило створити надзвичайно міцне й надійне шасі, рівних якому ще не було. Саме надійне шасі стало на багато років відмітною рисою нового автомобіля Land Rover.

Збірка прототипу почалася навесні 1947 року й була завершена до літа того ж року. Land Rover став саме тим універсальним засобом пересування, що було необхідно. Ідеї, сформульовані Морісом Уїлксом, лягли в основу майбутнього успіху компанії.

Після збірки 25 дослідних зразків Land Rover був представлений на виставці автомобілів в Амстердамі, що проходив весною 1948 року. Компанія Rover була приємно вражена величезним інтересом до цієї моделі.

Land Rover не став "проміжним" варіантом, як це передбачалося братами Уїлкс. В 1948 році кількість вироблених позашляховиків зрівнялася, а на наступний рік удвічі перевищила кількість седанів Rover.

Як тільки Land Rover забезпечив компанії Rover постійний дохід, з'явилася можливість удосконалити наявну модель відповідно до запитів і побажань клієнтів.

В 1950 році була вдосконалена система повного приводу: тепер водій міг за допомогою додаткового важеля перемикати трансмісію, вибираючи між приводом на всі колеса або задній привід. Крім того, замовникам були запропоновані різні варіанти кузова й колісні бази різної довжини. Марка Land Rover твердо асоціювалася в клієнтів з надійністю й чудовими позашляховими характеристиками. Військові фахівці теж визнали надійність і універсальність Land Rover. Поставка цих автомобілів у збройні сили більшості західних країн стала важливою частиною бізнесу компанії.

У шістдесяті роки компанія Land Rover значно розширила модельний ряд, запропонувавши варіант "forward control" і збільшивши кількість автомобілів, створюваних по індивідуальних і спеціальних замовленнях. Наприклад, був сконструйований десантний Land Rover вагою всього 500 кг, який можна було доставляти по повітрю в зону бойових дій. Автомобілі Land Rover виконували всілякі функції: вони працювали на будівництвах, допомагали рятувальникам і медикам, оскільки тільки вони могли пробратися в самі важкодоступні місця. Творці автомобіля навіть і не підозрювали, яке важливе місце займе Land Rover у сучасному світі.

У ті ж шістдесяті роки компанія Rover провела масштабне маркетингове дослідження, яке показало, що марці Land Rover належить біля третини світового парку повнопривідних автомобілів. Land Rover стояв біля джерел нового ринку машин, призначених для активного відпочинку.

Вірна класичним принципам автомобіля Land Rover із твердою несучою рамою й легким, стійким до корозії кузовом, команда з 20 інженерів приступилася до роботи над новою, "цивілізованою" моделлю Land Rover. Автомобіль призначався не для міських, а скоріше для позаміських жителів, які й повинні були стати основними покупцями нової моделі. Спочатку ніхто не міг навіть припустити, що замість серії невеликих доробок деяких деталей проект розів'ється в принципово новий стиль, що буде створений дизайн-студією компанії Rover під керівництвом Девіда Беча (Davіd Bache). Саме ця модель буде згодом виставлена в Луврі як видатне досягнення в області автомобільного дизайну. Land Rover став єдиним автомобілем, відзначеним такої честі.

Так підсумком кропіткої роботи став Range Rover, представлений 17 червня 1970 року. Він випускався у дводверному варіанті із заднім відкидним бортом. Інтер'єр автомобіля був досить спартанським, але, незважаючи на це, Range Rover зробив фурор. Замовлення на нього в буквальному значенні захлиснули компанію. Так на багато років Range Rover став неперевершеним лідером у своєму класі.

Співробітники Land Rover були раді успіху, що, безумовно, був виправданий. Але серед відданих шанувальників Land Rover новий Range Rover сприймався як автомобіль для дилетантів. Ніхто з них навіть не допускав думки, що новий автомобіль виявиться такі ж надійним, як попередні моделі. Всі сумніви були розвіяні двома роками пізніше, коли кілька автомобілів Range Rover, керованих групою британських військових під командуванням майора Джона Блешфорда-Снелла (John Blashford-Snell), зробила автопробіг з Анкориджа на Алясці в аргентинське місто Ушуайа. Під час пробігу вони подолали сувору Дар'єнську ущелину. Далеко не всі автомобілі змогли б упоратися із цим завданням, але позашляховики Range Rover із честю витримали півроку суворих випробувань, остаточно усталивши свою репутацію.

Проте, на стратегічно важливому північноамериканському ринку нова модель не завоювала великого успіху. Через занадто високу вартість вона не могла конкурувати з автомобілями подібного класу від інших виробників. Тому в 1974 році її виробництво було припинено. Пройшло майже чверть століття, перш ніж настала воістину зоряна година цієї моделі Land Rover.

Хоча Range Rover офіційно не продавався в Північній Америці, його слава швидко досягла США. Забезпечені американські громадяни, що вимагали тільки найкращого й були здатні за це заплатити, стали замовляти собі кращі у світі повнопривідні автомобілі класу люкс. Примітний той факт, що люди, які живуть у країні з ідеальними автошляхами, хотіли придбати автомобіль, призначений в основному для скорення бездоріжжя, незважаючи навіть на те, що в Північній Америці на той момент не було авторизованих дилерів і мережі сервісних центрів компанії. Програму запуску на ринок США автомобіля Range Rover назвали "Проект орел" ("Project Eagle"). Двигун Range Rover був оновлений, і максимальна швидкість уперше досягла 100 миль/годину, а розгін з 0 до 60 миль/годину склала 11,9 секунди.

Напередодні Різдва 1985 року була створена нова компанія Range Rover of North Amerіca, що повинна була підготувати офіційний запуск автомобіля в США в 1987 році. Вивчення ринку підтвердило, що Range Rover буде мати популярність серед людей з високими доходами, тому всі автомобілі Range Rover, що офіційно з'явилися на американському ринку 16 березня 1987 року, були оснащені в стандартній комплектації кондиціонерами, круїз-контролем і автоматичною коробкою передач. Незважаючи на те, що ці автомобілі мали підвищений рівень комфорту, вони могли як і раніше переборювати самі важкі ділянки, як і їхні прославлені попередники.

Рівень продажів Range Rover у США перевершив всі очікування й залишався високим навіть в 1991 році, коли з'явилася тенденція до зниження обсягу продажів дорогих імпортних товарів. Тим часом провідні інженери Land Rover приступилися до розробки ідеї нового Range Rover, що повинен був замінити попередній автомобіль. Новий проект, робота над яким почалася наприкінці 1986 року, як і раніше сповідав принцип, що лежить в основі ідеї Range Rover: сполучення традиційних переваг Land Rover з найвищим комфортом.

У середині 1980-х років найбільш значним проектом став "Проект новачок" ("Project Jay"), завдяки якому з'явився автомобіль Dіscovery, призначений для ринкового сегменту сімейних автомобілів. Вирішено було використати колісну базу Range Rover з більше простим і менш дорогим кузовом. Результатом напруженої роботи над проектом став Land Rover Dіscovery, представлений 16 вересня 1989 року на Франкфуртському автомобільному салоні. Dіscovery став для компанії Land Rover першопрохідником на новому ринковому сегменті повнопривідних автомобілів.

Уперше Land Rover Dіscovery показали публіці під час проведення Франкфуртського автосалону в 1989 році.

Ринок автомобілів класу люкс був відданий Dіscovery і Range Rover, а оновлений Defender зміг прекрасно себе зарекомендувати в інших ринкових сегментах, одержавши, наприклад, значну популярність серед американських любителів активного відпочинку. Defender дотепер залишається беззаперечним лідером серед позашляховиків.

Новий Range Rover повинен був докорінно відрізнятися від своїх попередників. Для нього створили нове шасі й перебудували двигун V8. Передбачена була також можливість комплектування автомобіля дизельним 2,5-літровим двигуном BMW. У автомобілі все, від системи безпеки до підвіски, що самовирівнюється, перебувало під контролем новітньої електроніки.

Щоб підкреслити споріднення нового Range Rover з попередніми моделями, на заводі, обладнаному по останньому слову техніки, був виготовлений великий несучий кузов. Новий Range Rover спроектували так, щоб він міг конкурувати із самими розкішними автомобілями, мав чудові позашляхові характеристики й зміцнив репутацію лідера серед повнопривідних автомобілів класу люкс.

Друге покоління Range Rover зробило крок в бік розкоші, а не грязьових ванн, але найвищий рівень прохідності автомобіль все-таки зміг зберегти.

Класична модель Range Rover за назвою Range Rover Classіc була знята з виробництва в 1996 році. Усього за 26 років існування цієї моделі було створено 317 тисяч 615 екземплярів. За цей час Range Rover став одним із кращих зразків автомобільного дизайну.

Піввікова історія Land Rover наповнена безліччю знаменних подій, однією з яких є поява Land Rover Freelander. Його історія почалася зовсім недавно. Незважаючи на те, що невеликі повнопривідні автомобілі виробляються вже досить давно, жоден з них раніше ще по-справжньому не мав характеристики позашляховика й, тим більше, не був спадкоємцем багатого досвіду Land Rover.

З самого початку роботи над створенням Freelander передбачалося, що автомобіль успадкує всі переваги справжнього позашляховика. У ході роботи над цією моделлю конструктори створили безліч унікальних розробок, які стають частиною наступних, більш просунутих поколінь автомобілів Land Rover. Сучасний позашляховик Land Rover уже не можна уявити собі без запатентованої системи контрольованого руху під ухил "HDC". Заснована на роботі ABS, вона дозволяє зробити рух автомобіля вниз по похилій площині контрольованим і більш безпечним. Це всього лише одна з безлічі особливостей, які свідчать, що розроблювачі відмінно продумали конструкцію Freelander, забезпечивши йому такі ж високі всюдихідні якості, як і в інших позашляховиків Land Rover.

Немає сумнівів у тім, що завдяки Freelander число шанувальників Land Rover, що неухильно росте вже більше п'ятдесяти років, постійно поповнюється все новими автомобілістами. Поява на ринку компактних повнопривідних автомобілів для активного відпочинку нової моделі, що володіє чудовими позашляховими характеристиками й багатим родоводом, доповнило успіх компанії.

А от Dіscovery другого покоління зберігає святі традиції Land Rover і спокійно переборює найважчі випробування, залишаючись при цьому комфортним автомобілем.

Але час не стоїть на місці, ритм життя в новому тисячоріччі прискорюється з кожним роком. У зв'язку із цим на перший план виходить активне водіння. Відповідаючи запитам сучасності, в 2005 році компанія вивела на ринок нову флагманську модель Range Rover Sport. За динамічними показниками й керованістю вона є кращою в історії Land Rover.

Це зовсім новий автомобіль класу SUV, компактний, маневрений, створений для активного водіння. Range Rover Sport - представник класу "sport tourer", що сполучить у собі їздовий азарт спортивних автомобілів з універсальністю й всюдихідністю Land Rover. Особливістю цієї моделі є те, що високі характеристики не зникають разом із твердим дорожнім покриттям. Range Rover Sport - повнопривідний автомобіль із видатними прохідними якостями, доповненими вишуканим і комфортним стилем їзди.

Легендарна п'ятірка: Defender, Dіscovery, Range Rover, Freelander і Range Rover Sport - унікальні повнопривідні автомобілі, що не мають собі рівних. Цікаво, що 70% всіх автомобілів Land Rover, які коли-небудь були побудовані, дотепер вірою й правдою служать своїм власникам по усьому світі. Компанія Land Rover увійшла в нове сторіччя з репутацією виробника кращих повнопривідних автомобілів, які дають своїм власникам почуття впевненості й унікальну можливість у будь-який момент відправитися на пошуки пригод. І все це завдяки Морісові й Спенсеру Уїлксам!


А чи знали Ви, що...
  • Прототип першого автомобіля Land Rover 1947 року мав явну подібність із легендарним позашляховиком Wіllys.
  • Найперший Land Rover був представлений публіці на виставці в Амстердамі в 1948 році.
  • Land Rover Statіon Wagon 1950 року зі зміненою системою повного приводу.
  • Одна з модифікацій Land Rover зі складним м'яким дахом 1964 року випуску.
  • Range Rover, випущений в 1970 році, став по-справжньому комфортним автомобілем, який можна було використовувати щодня .
  • З 1987 року Range Rover спеціально для північно-американського ринку стали оснащувати автоматичними коробками передач.
  • У липні 1993 року був побудований 1,5-мільйонний автомобіль Land Rover. Роком пізніше, незабаром після купівлі Rover Group компанією BMW, почалася розробка нової моделі Range Rover.
  • Третє по рахунку покоління Range Rover уже більше схоже на розкішну яхту, ніж на підкорювача бездоріжжя.
  • Компактний кроссовер Freelander - новий досвід компанії Land Rover і, потрібно визнати, не дуже вдалий.
  • Range Rover Sport з 4,2-літровим двигуном потужністю 390 кінських сил для тих, хто любить спортивні автомобілі, але не може відмовитися від великих габаритів.
  • Land Rover застосовувались як військові автомобілі в багатьох країнах світу.

Джерело: Drive.ru

Категорії:

XX століття, ВЕЛИКОБРИТАНІЯ (Англія), АВТОМОБІЛІ, автоіндустрія, БІЗНЕС, бізнесмени, підприємці, компанії, СІЧЕНЬ (події)

Схожі теми:

1948, Уїлкс, автомобільна компанія, автомобіль, історія розвитку, Rover, Land Rover

Розкажіть друзям:

comments powered by HyperComments

Пошук по сайту


Реклама