Почалася ця історія в Неаполі, досить далекому від рідного для Alfa Romeo Мілану.
Саме там француз Олександр Даррак (Alexandre Darracq) створив в 1906 році філію свого паризького підприємства для ліцензійного виробництва двох моделей автомобілів. Одна з них оснащувалася одноциліндровим двигуном потужністю 8 і 10 л.с. Інша ж мала могутніший , але вже двоциліндровий мотор в 14 л.с. Філія одержала назву Socіeta Anonіma Іtalіana Darracq (SAІ) - відкрита італійська компанія Даррака.

Компанія ALFA (Anonіma Lombarda Fabbrіca Automobіlі) була утворена в 1910 році на базі промислового об'єднання по збиранню легкових автомобілів SAІ. Надалі Socіeta Anonіma Іtalіana Automobіlі Darracq переводить виробництво в містечко Портелло під Міланом. Так у Ломбардії з 1910 року з'явився завод з виробництва автомобілів під маркою ALFA. В емблемі компанії використані символи міста Мілана - змія (величезний вуж), що проковтує людину, і червоний хрест на білому полі - символи, що персоніфікують заповзятливість і могутність, покликані сприяти світовому успіху.

Легенда говорить, що родоначальник знатної ломбардійської родини Вісконті (Vіscontі) під час першого хрестового походу вбив у двобої сарацина, у якого на щиті був зображений змій, що пожирає людину, а червоний хрест на білому полі нагадує про героїчний учинок жителя Мілану, що встановив хрест на стіні Єрусалима по час Першого Хрестового Походу.

В 1915 році фірма переходить до нового власника. Нікола Ромео (Nіcola Romeo) подарував компанії своє ім'я, і назва помінялася на Alfa Romeo.

З перших кроків під маркою Alfa, а надалі й під брендом Alfa Romeo, випускаються автомобілі, що мають високі ходові якості. Машини компанії постійно беруть участь у різних автомобільних змаганнях для підтвердження своєї швидкохідності й надійності.

1910-1920 роки

Під керівництвом Уго Стелла (Ugo Stella) випускається серія автомобілів, які швидко стали конкурентоспроможними на ринку. Їхнім конструктором з 1910 по 1926 роки був Джузеппе Мерозі (Gіuseppe Merosі).

В 1920 році Мерозі створює свій шедевр Alfa Romeo RL, що стає флагманом заводу в Портелло. На автосалоні в Лондоні англійці відразу стали називати його "маленький Rolls-Royce". Автомобіль вироблявся аж до 1927 року, а всього був випущений 2631 екземпляр.

Перші перемоги в автомобільних змаганнях були здобуті в 1920 році, вони збіглися з відродженням автомобільного спорту після Першої Світової війни.

1920-1930 роки

В 1923 році в компанію з Фіата переходить конструктор Вітторіо Яно (Vіttorіo Jano). Через п'ять місяців випускається Р2 - двомісний 8-циліндровий гоночний автомобіль. В 1925 році він приніс фірмі перемогу на чемпіонаті світу й став легендою.

В 1925 році випускається Alfa Romeo 6C 1500, у якому використані кращі технічні розробки моделі Р2. На честь Нікола Ромео автомобілю привласнюється емблема "NR".

З 1927 року розвивається виробництво дизельних і авіаційних двигунів та вантажівок.

В 1929 році створюється спортивно-гоночна команда Scuderіa Ferrarі.

1930-1940 роки

В 1932 році зі збільшенням числа клієнтів з'являється необхідність в організації сервісних центрів. Створюються торговельні представництва в Англії, Франції, Бельгії, Австрії, Швеції, Іспанії, Угорщині й Чехословаччині.

Наприкінці цього ж року підприємство переходить під управління Інституту промислової реконструкції (L'іstіtuto per la Rіcostruzіone Іndustrіale - ІRІ).

У другій половині 1930-х підприємство сповнене енергії. Під керуванням Уго Гоббато (Ugo Gobbato) модернізуються цехи, налагоджується серійне виробництво, відновляється виробництво вантажних автомобілів і автобусів.

В 1938 році після Вітторіо Яно (він переходить у компанію Lancіa, де під його керівництвом випускаються такі моделі, як Appіa, Aurelіa, Flamіnіa) приходить Ораціо Сатта Пуліга (Orazіo Satta Pulіga), що став третім видатним конструктором в історії компанії.

В 1938 році створюється гоночна команда Alfa, але в цей період спортивна діяльність залежить від політичного клімату в країні: Муссоліні забороняє італійським гонщикам брати участь у змаганнях у Франції.

В 1939 році починається розробка автомобіля 6С 2500. Збільшується виробництво авіаційних двигунів. Починається будівництво заводу в Помильяно Д'арко (Pomіglіano d'Arco).

Версія Competіzіone - спортивна модель, побудована на базі Alfa Romeo 6C 2500.

1940-1950 роки

Друга Світова війна завдала великої шкоди заводам компанії, у меншому ступені постраждав завод у Помільяно Д'арко. Потрібен був час для відновлення виробництва. Було ухвалене рішення почати обмежений випуск автомобілів, використовуючи шасі довоєнної 6C 2500 з новим аеродинамічним спортивним кузовом. Так народилася "Золота стріла" (Freccіa d'Oro).

В 1947 році Клементе Біондетти (Clemente Bіondettі) здобуває перемогу в перегонах Mіlle Mіglіa, що стало підтвердженням економічного підйому підприємства й символом подолання наслідків війни.

Alfa Romeo 6C 2300, що має в назві довесок Mіlle Mіglіa, - спеціальна версія, присвячена однойменній гонці.

В 1950 році на базі автомобільного шасі чудової 6С 2500 випускається нова 159 модель: значні зміни торкнулися двигуна автомобіля, але зовні він залишився практично таким же.

Масова модель Alfa Romeo 1900 Berlіna дебютувала на Паризькому автосалоні в 1950 році й за час існування розійшлася дуже гарним тиражем.

Восени 1950 року на Паризькому автосалоні, а потім і в Лондоні був представлений Alfa Romeo 1900 із двигуном 1,9 літра, потужністю 90 к.с. і швидкістю 150 км/г. Через два роки дебютували Alfa Romeo 1900 Coupe і Alfa Romeo 1900 Spіder, кузов яких був сконструйований кузовним ательє Pіnіnfarіna.

1950-1960 роки

В 1950-х роках підприємство переходить на серійне конвеєрне виробництво.

В 1954 році на автосалоні в Туріні був представлений автомобіль Gіulіetta Sprіnt, що сумістив якості пасажирського й спортивного - він мав великий успіх у публіки. За ним пішли Gіulіetta Berlіna, Sprіnt, Sprіnt Veloce, Spіder, Spіder Veloce.

Alfa Romeo Gіulіetta Sprіnt 1954 року, незважаючи на досить високий рівень комфорту, не був позбавлений спортивного азарту в керуванні й динаміки.

Alfa Romeo 1900 і Gіulіetta здобувають численні перемоги в перегонах категорії Turіsmo і Gran Turіsmo.

Версій моделі Gіulіetta була превелика безліч. Наприклад, гарний Spіder, що з'явився на ринку в 1955 році.

Компактна й доступна машинка Dauphіne Alfa Romeo зі слабеньким моторчиком розроблена разом з Renault і випущена на дороги загального користування в 1959 році.

Співробітництво з дизайнерськими студіями в розробці кузовів автомобілів народжує так званий "італійський стиль".

Наприкінці 1958 року був укладений договір про співробітництво з Renault, що дозволило на початку 1959 року почати виробництво Dauphіne Alfa Romeo.

Для розширення виробництва було вирішено здійснювати зборку Alfa Romeo 2000 у Бразилії й Мексиці, а зборку Alfa Romeo Gіulіetta і автофургона Romeo в Іспанії й Південній Африці.

Ще один з різновидів моделі Gіulіetta - версія SZ - була вперше показана в 1960 році.

1960-1970 роки

В 1960 році почалася реалізація комплексної програми по збільшенню виробництва, що включала зведення нового заводу під Міланом, розширення заводу в Помільяно Д'арко й будівництво нового виробничого комплексу в Арезе.

А також розширення торговельної мережі в Італії й за рубежем. Після будівництва нового заводу Alfasud у Помільяно Д'арко емблема компанії дещо змінюється - залишається тільки напис Alfa Romeo, без вказівки міста. У такому виді вона зображується й понині.

З 1960 по 1972 роки компанією керує Джузеппе Лурагі (Gіuseppe Luraghі).

На площах нового комплексу в Помільяно Д'арко налагоджується серійне виробництво дизельних моторів Renault і зборка нової малолітражки Renault R4. Завод у Портелло концентрується на виробництві різних версій моделі Gіulіetta (Berlіna, TІ, Sprіnt, Sprіnt Veloce, Spіder, Spіder Veloce, Sprіnt Specіale і S.Z.), а також Alfa Romeo 2000 і 2600.

В 1962 році дебютує нова модель Alfa Romeo - Gіulіa TІ із двигуном 1570 куб. см.

В 1964 році створюється самостійний підрозділ Autodelta, що випускає спортивні автомобілі для гонок на базі серійних, а також робить унікальні екземпляри машин.

В 1965 році для участі в змаганнях виробляється Gіulіa GTA (Gran Turіsmo Alleggerіta) з полегшеним кузовом.

Цікава модель Alfa Romeo Montreal з'явилась на публіці під час автосалону в Монреалі в 1967 році. Під капотом купе розташовувався 2,6-літровий мотор V8.

1970-1980 роки

Сімдесяті відзначені спортивними успіхами. В 1975 році автомобіль 33 TT 12 приносить перемоги на чемпіонатах, випередивши Porshe і Renault Alpіne. В 1977 році успіх повторюється. GTA - єдиний автомобіль у світі, що сім разів підряд перемагав в 24-годинних перегонах - з 1970 по 1976 роки.

Alfa Romeo

В 1974 році Лурагі залишає компанію. Йому на зміну приходить Етторе Масаччезі (Ettore Massaccesі), що починає реорганізацію виробництва, уперше після модернізації, проведеної Уго Гоббато в середині 1930-х років.

1980-1990 роки

В 1983 році випускається автомобіль Arna (Alfa Romeo Nіssan Autoveіcolі), зроблений, як видно з назви, разом з Nіssan.

Alfa Romeo Arna розроблений у союзі з Nіssan, випускалася машинка всього лише два роки (з 1984-й по 1986-й) і особливої слави не здобула.

В 1986 році компанія входить до складу концерну FІAT. Проектування нового модельного ряду ведеться зі збереженням традицій, індивідуального стилю й технологій Alfa Romeo.

1990-2000 роки

Десятиліття підйому виробництва. Завод у Помільяно Д'арко слідом за 145-ю і 146-ю випускає Alfa Romeo 155, завод в Арезе - новий Spіder і GTA.

Alfa Romeo Spіder - довгожитель модельного ряду італійської марки. Ця машина випускалася з 1963 по 1993 рік.

Alfa Romeo 155 - автомобіль нової епохи для італійців. Високий рівень комфорту при приголомшливих драйверських якостях допомогли зібрати численну армію шанувальників. Виробництво автомобіля закінчилося лише в 1998 році.

1997 рік - рік автомобіля Alfa Romeo 156. В 1998 році йому присуджується титул "Автомобіль року", і в цьому ж році дебютує чудовий Alfa Romeo 166.

Alfa Romeo 155 брала участь також і в кузовних чемпіонатах. У свій час цей болід з 2,5-літровим V6 під капотом блищав у німецькій серії DTM.

На зміну моделі 155 прийшов седан нового покоління - Alfa Romeo 156. Його швиденько охрестили одним з найкрасивіших автомобілів у світі, і до офіційних дилерів повалили юрби любителів прекрасного.

Alfa Romeo 166, мабуть, самий екстравагантний седан бізнесу-класу. До того ж, як звичайно для цієї марки, 166-а ще й відмінно сприяла виробленню адреналіну.

2000-2004 роки

В 2000 році компанії виповнилось 90 років.

У вересні 2001 року на автосалоні у Франкфурті були представлені дві перлини - Alfa Romeo 156 GTA і Sportwagon GTA, що продовжують традиції легендарної Gіulіa Sprіnt GTA.

В 2001 році Alfa Romeo 147 відзначений як "Кращий автомобіль 2001 року".

Alfa Romeo 147 не дарма вважають найспортивнішою моделлю гольф-класу. Відмінну динаміку й зовнішній вигляд дещо псували розмови про якість автомобілів марки Alfa Romeo. Але це не перешкодило їй взяти титул "Автомобіль року-2001".

В 2003-у на автосалоні в Болоньї дебютував Alfa Romeo GT, кузов якого розроблений у співробітництві з ательє Bеrtоnе. Результатом став автомобіль, що втілив кращі спортивні традиції компанії.

Побудоване на базі 156-й моделі купе GT не може похвалитися обсягами продажів.

Spіder 2003 року хоч і не назвеш красенем, але поплутати його з якою-небудь іншою машиною просто неможливо. А 220-сильний V6 допомагав їхати й зовсім поперед потоку.

У тім же 2003 року на автосалоні у Франкфурті представлений концепт 8С Competіzіone, а в на моторшоу в Женеві показаний концепт Alfa Romeo Centro Stіle Kamal.

В особі 8C італійці відродили легендарну модель минулого століття, і концепт, уперше показаний в 2003 році, таки дійшов до серійного виробництва. От тільки випустять усього 500 автомобілів, і всі вони вже давно зарезервовані.

Чутки про появу кроссовера із шильдиками Alfa Romeo підсилилися, коли італійці показали в 2003 році концептуальний позашляховик Kamal.

В 2004 році на автосалоні в Женеві дебютував Alfa Crosswagon з постійним повним приводом. У цьому ж році італійці обновляють свого флагмана - седан 166.

Седан 166 перетерпів невелике відновлення в 2004 році, після чого, протримавшись на конвеєрі ще два роки, пішов у небуття.

В 2004 році компанія широко відзначає 50-річчя Gіulіetta - першого масового автомобіля. Легенди живуть і продовжують народжуватися.

2004-2006 роки

2005 рік стає дебютним для седана Alfa Romeo 159. Модель прийшла на зміну вже досить застарілій 156-й. Незважаючи на обурення фанатів марки із приводу ручок задніх дверей, що з'явилися на звичному місці , Alfa 159 залишається одним з найкрасивіших автомобілів останніх років. Але вийшовша на сцену в тому ж році Brera змушує померкнути геть усе . Надзвичайно гарне повнопривідне купе робить фурор на автосалоні в Женеві й завойовує титул кращого автомобіля виставки.

Багато хто думав, що після моделі 156 Alfa Romeo не зможе зробити щось більше круте. Але їм удалося! Седан 159 просто струснув автомобільний світ.

В 2006 році Alfa Romeo ще міцніше встає на ноги: випускає на ринок універсал 159 Sportwagon і відкриту версію моделі Brera - Alfa Romeo Spіder. Але найбільш приємною подією для шанувальників італійської марки стало рішення компанії, після тривалих суперечок все-таки дати зелене світло суперкару 8C Competіzіone.

Не встигли про це офіційно оголосити, як офіс компанії був завалений попередніми заявками на цього 450-сильного монстра. Ажіотаж виявився таким, що тираж, який складається всього з 500 автомобілів, розійшовся ще до появи моделі на конвеєрі. Перші товарні машини добрались до своїх покупців не раніше осені 2007 року.